Inlägg från: PumpkinQueen |Visa alla inlägg
  • PumpkinQueen

Jag har insett den heliga geocentrismen, att det är solen som roterar och kretsar runt jorden. Frågor på det?

Varför är detta så viktigt för dig?

• PumpkinQueen
    Gudasänd skrev 2012-11-02 22:58:49 följande:
    Det är oerhört viktigt att vi inser att Moder Jord placerades i centrum!
    Varför?
    Jo, för det sätter ju krokben på alla ateistiska teorier som uppstått efter heliocentrismen slog igenom...
    Skulle Jorden kunna ha hamnat i mitten av kosmos efter en förment Big Bang?
    Nej...
    Skulle livsformerna ha flummat fram från en IQ-befriad självskapad slumpbakterie?
    Nej...

Men vad spelar det för roll för DIG? Varför inte bara låta folk tro på vad de vill? Du verkar ju lägga rätt mycket tid på att försöka omvända dessa ateister, menar jag.
  • PumpkinQueen
    Gudasänd skrev 2012-11-04 04:00:29 följande:
    Ja, med tanke hur otroligt intelligent skapelsen är skapad, så kräver det en extremt intelligent skapare!

En extraordinär skapelse, kräver en extraordinär Skapare!  Solig

Ja, Skaparen måste sannerligen vara otroligt intelligent och extraordinär. Vem har skapat henom?
  • PumpkinQueen
    Gudasänd skrev 2012-11-16 17:48:29 följande:
    Det är väl bara fint i fall så många som möjligt blir fromma Gudsmedvetna individer...eller hur? Solig

Lite fromhet är ju aldrig fel, men Gudsmedvetenhet/tro tycker jag är personligt och inget som man bör lägga sig i.
  • PumpkinQueen
    Gudasänd skrev 2012-11-16 17:49:43 följande:
    Det är bara materiella ting (tidsbundna) som är skapade, medan Gud och vi själar, dvs minigudar, är EVIGA, orsakslösa och tidlösa, opåverkade av tidens tand!

När inte ens vi minigudar någonsin har skapats, eftersom vi ju är eviga andevarelser som alltid har funnits, vad får dig då tro att Gud, allas vår Allsmäktige Skapare, den Ursprungliga Källan till allting, skulle ha skapats?

GUD ÄR EVIG, TIDENS HERRE !!!

Vår Allsmäktige Gud Skaparen kan per definition inte ha skapats av någon annan, vara underordnad någon annan, för då skulle ju inte Gud vara Gud! Gud är dessutom ingen dödlig varelse bunden av rumtiden, då det ju är Han som skapat rumtiden!

Gud är orsaken till allt! Inget kan ha skapat orsaken till orsakerna!

Video-bevis:

" rel="nofollow" target="_blank">

När inte ens energi någonsin har skapats (Energiprincipen, Termodynamikens 1:a lag), varför skulle då själva Energikällan, vår evigt Energiske Gud, ha skapats?

Gud och vi minigudar är EVIGA, lika eviga som energin!

Att fråga vem som skapade Skaparen är lika ologiskt som att fråga vem som vann över Vinnaren, eller vad som kommer före A i alfabetet...

Eller hur?

Eftersom orsakskedjan logiskt inte kan fortsätta i all oändlighet, så MÅSTE det av nödvändighet finnas en ursprunglig Skapare av universum, som inte skapats av någon annan!

Kausalitetslagen KRÄVER en FÖRSTA ORSAK till universums uppkomst, som logiskt måste stå utanför kausaliteten, dvs allas vår evige Gud Skaparen!

Gud är a-kausal, en extra-universell orsak med intra-universell verkan:

en.wikipedia.org/wiki/Cosmological_argument

Så Gud står utanför tiden? Eller existerar Han i tiden, nu när Han skapat den? Betyder det i sådana fall att Gud åldras?
  • PumpkinQueen
    Gudasänd skrev 2012-11-19 00:45:08 följande:
    Varför måste lekmannen presenteras med EXPLOSIONER?

För att folk gillar specialeffekter som låter BOOM! Glad
  • PumpkinQueen
    Gudasänd skrev 2012-11-19 17:55:05 följande:
    Däremot är det helt OK att propagera för irreligion (ateism), eller?  Foten i munnen

Folk som propagerar för ateism är precis lika tröttsamma som folk som propagerar för teism.
  • PumpkinQueen
    Gudasänd skrev 2012-11-19 17:56:13 följande:
    Gud befinner sig alltid i den absoluta rumtiden, dvs Han åldras inte...
    Vad är den absoluta rumtiden? Är det ett utrymme utanför den vanliga tiden? Fanns denna absoluta rumtid innan Gud skapade den "vanliga" tiden?
  • PumpkinQueen
    Gudasänd skrev 2012-11-19 17:57:25 följande:
    Men om det nu INTE var en EXPLOSION som orsakade din expansion, vad i Herrens namn var det då? Cool

Min expansion? Den orsakas väl av att jag satt i mig fler kalorier än vad jag gör av med? Vad har det med Universum att göra?
  • PumpkinQueen
    Gudasänd skrev 2012-11-20 16:28:39 följande:
    Ergo, eftersom det som började expandera, redan existerade, så måste den ha befunnit sig i ett RUM, eftersom allting som existerar, måste existera i något!

Om allting som existerar måste existera i ett rum, betyder inte det att Gud också existerar i ett rum? Alltså är även Han omgiven av tid och därmed måste väl även Han ha uppstått någon gång?
Svar på tråden Jag har insett den heliga geocentrismen, att det är solen som roterar och kretsar runt jorden. Frågor på det?