Inlägg från: Rocktroll |Visa alla inlägg
  • Rocktroll

Vilken NAN och vilken flaska?

Måste börja köpa hem då vi väntar smått om en månad men ersättning och flaskdjungeln är inte liten. Dottern var mjölkallergiker och åt specialersättning så har ingen aning om vilken "vanlig" jag ska köpa men NAN är skonsammare mot magen har jag hört. Då dottern hade väldigt känslig mage och kolik så blir jag fundersam till vilken NAN jag ska köpa till bebisen? Finns ju någon som heter HA eller liknande som ska vara bra om man har benägenhet att utveckla allergier, och PRO till känslig mage...och så vanlig. Vore så smidigt om man kunde köpa vanlig då den är billigast och finns på tetra om det behövs i nödfall, men ska man våga testa med det?

Och vilken flaska ska man köpa? Hört att dr brown ska vara bra men vet inte så mycket om de olika flaskmärkena.

.:: Vilda 090425 och BF 121202 ::. rocktroll.blogg.se
  • Svar på tråden Vilken NAN och vilken flaska?
  • Rocktroll
    Echo skrev 2012-10-31 12:51:40 följande:
    Vi har använt MAM:s flaskor, mycket nöjda. Har en Dr Brown hemma men den står oanvänd, så mycket pill att diska...
    Ok visste inte att den är pillig att diska, bra att veta Glad

Blir nog att testa sig fram. Blir bara så orolig att han inte ska vilja ta flaskan man har med sig till bb, men om man inte vet något annat så kanske flaska kvittar Glad
  • Rocktroll
    Mimmi85 skrev 2012-10-31 16:36:40 följande:
    Kopp ger dom för att det är lättare om man tänkt amma. Ger man flaskan från början idtället för kopp, ratar fom ofta bröstet. Om du inte ska amma så börja med flaskan på en gång.
    Jag ska inte amma så tänkte ha med flaska till bb Glad
  • Rocktroll
    Stormallan skrev 2012-10-31 23:06:04 följande:
    Personligen så slet jag som ett djur i tre månader för att få amningen att funka. Försöka amma, ge ersättning, pumpa och handmjölka (spara det lilla man fick ut för att ge tillsammans med nästa mål ersättning), diska och koka alla saker man använt - börja om igen.

Men nej, barnet var inte intresserat av bröstet. Förmodligen för att det låg på intensiven ca en vecka och då fick mat genom sond och senare tillägg genom flaska.

Det känns säkert jobbigt nog för de som inte kan amma utan dina fördomsfulla kommentarer. Sen tycker jag att man kan visa förståelse för de som väljer bort amning också. Du kanske aldrig får veta hur det är att genomgå stora påfrestningar för någon annans skull, men ett empatiskt tankesätt skulle du kanske kunna prova på i alla fall?

Bra sagt Glad för egen del så fick jag en förlossningsdepressionen delvis pga väldigt strulande amnings förra gången, vilket resultera i att jag knappt kommer ihåg dotterns 3-4 första månader och det utsätter jag inte mig själv eller familjen för igen. Så det var inget tal om saken här...flaska it is.
  • Rocktroll
    Rexona skrev 2012-11-13 13:10:08 följande:
    Har du provat att amma själv? Verkar så då du verkar så insatt i det hela! Grattis säger jag då för då är du den första mannen som kunnat det! Du kanske kan skänka din kropp till forskning?

Alla väljer själva om de vill amma eller inte! Inget barn svälter i sverige för att mamman inte vill eller kan amma! Vi har bra ersättningar och rent vatten!

Till ts: Jag använde MaM antikolik flaskor till sonen, men de va lite krångel med ventilen så det sprutade lite överallt då och då, fast man gjorde som man ska. Nu nästa har jag införskaffat Philips avent till, bara vänta o se när bebisen vill komma :)

Finns ju en hel djungel ute o jag tror nog inte man någonsin kommer tycka lika. Ang ersättning så började jag med semper1 till sonen (fick magknip), bytte till lemolac(Samma där), bytte till Nan1 (förstoppning), tog till sist  Nan Ha och den funkade jättebra! Bara bajset som blev grönt, men det är normalt när de använder den ersättningen. Sonen hade inga allergier och har inga nu heller, men varför det blev så i början har jag ingen aning om.

Prova dig fram! Lycka till och grattis till bebisen 
    Tack Glad köpte Mam antikolik och en förpackning vanlig NAN hem så får vi se om det blir bra. Annars är maken tack och lov hemma första månaderna så han får bli ivägskickad att leta andra alternativ annars Glad
  • Rocktroll

Blev att vi köpte mam antikolik flaskor och en förpackning vanlig nan och så får vi testa oss fram, förhoppningsvis snart :)

Svar på tråden Vilken NAN och vilken flaska?