• Rocktroll

Vilken NAN och vilken flaska?

Måste börja köpa hem då vi väntar smått om en månad men ersättning och flaskdjungeln är inte liten. Dottern var mjölkallergiker och åt specialersättning så har ingen aning om vilken "vanlig" jag ska köpa men NAN är skonsammare mot magen har jag hört. Då dottern hade väldigt känslig mage och kolik så blir jag fundersam till vilken NAN jag ska köpa till bebisen? Finns ju någon som heter HA eller liknande som ska vara bra om man har benägenhet att utveckla allergier, och PRO till känslig mage...och så vanlig. Vore så smidigt om man kunde köpa vanlig då den är billigast och finns på tetra om det behövs i nödfall, men ska man våga testa med det?

Och vilken flaska ska man köpa? Hört att dr brown ska vara bra men vet inte så mycket om de olika flaskmärkena.

.:: Vilda 090425 och BF 121202 ::. rocktroll.blogg.se
  • Svar på tråden Vilken NAN och vilken flaska?
  • Notperfect

Det är ju inte nödvändigt att köpa någon annan än den vanliga NAN först. Det kommande barnet behöver ju inte alls reagera som din första.

Vår son började med Babysemp och blev förstoppad så vi bytte till NAN men han blev förstoppad även av den. Sedan började vi med Nan Pro och då blev det bättre ett tag men sedan förstoppad igen. Nu äter han vanliga Nan igen och får katrinplommon, päronpuré och lactulos men det är ju inte förrän barnet blir äldre som man kan ge det. Så börja med vanliga NAN.

Vi har bara använt Dr browns flaskor. De är underbara. Finns startkit att köpa på internet med tre flaskor. En liten på 60ml en mellan på 120ml och så en stor på 240ml.

• Echo

Det är ju omöjligt att veta. Vissa barn blir förstoppade av Babysemp andra av NAN. Dyrare specialvarianter skulle jag vänta med (om du inte tror att risken att utveckla mjölkallergi är förhöjd, då finns det väl kanske en poäng med NAN HA?)

My entire existence was constructed by a sociopath in a sweater vest, what do you suggest i do?
  • Echo

Vi har använt MAM:s flaskor, mycket nöjda. Har en Dr Brown hemma men den står oanvänd, så mycket pill att diska...

My entire existence was constructed by a sociopath in a sweater vest, what do you suggest i do?
  • Mimmi85

MAM flaskan å tommie tippie rekomenderar jag.

• nozpa

MAM anti kolikflaskorna har vi använt. Fungerade bra. Ersättningen får ni väl testa. Köp hem en som du tycker verkar bra. Fungerar inte den får ni testa en annan osv.

• Rocktroll
    Echo skrev 2012-10-31 12:51:40 följande:
    Vi har använt MAM:s flaskor, mycket nöjda. Har en Dr Brown hemma men den står oanvänd, så mycket pill att diska...
    Ok visste inte att den är pillig att diska, bra att veta Glad

Blir nog att testa sig fram. Blir bara så orolig att han inte ska vilja ta flaskan man har med sig till bb, men om man inte vet något annat så kanske flaska kvittar Glad
  • nozpa
    Rocktroll skrev 2012-10-31 14:05:37 följande:
    Ok visste inte att den är pillig att diska, bra att veta Glad

Blir nog att testa sig fram. Blir bara så orolig att han inte ska vilja ta flaskan man har med sig till bb, men om man inte vet något annat så kanske flaska kvittar Glad

Vi matade med kopp ibörjan. Dom hade sådana på BB. Finns att köpa på apoteket för typ 20 spänn. Då är det mer som att dom lapar i sig. Dom sa att det var lättare precis i början.
  • Mimmi85

Kopp ger dom för att det är lättare om man tänkt amma. Ger man flaskan från början idtället för kopp, ratar fom ofta bröstet. Om du inte ska amma så börja med flaskan på en gång.

• Rocktroll
    Mimmi85 skrev 2012-10-31 16:36:40 följande:
    Kopp ger dom för att det är lättare om man tänkt amma. Ger man flaskan från början idtället för kopp, ratar fom ofta bröstet. Om du inte ska amma så börja med flaskan på en gång.
    Jag ska inte amma så tänkte ha med flaska till bb Glad
Svar på tråden Vilken NAN och vilken flaska?