• nozpa

Vilken NAN och vilken flaska?

MAM anti kolikflaskorna har vi använt. Fungerade bra. Ersättningen får ni väl testa. Köp hem en som du tycker verkar bra. Fungerar inte den får ni testa en annan osv.

• nozpa
    Rocktroll skrev 2012-10-31 14:05:37 följande:
    Ok visste inte att den är pillig att diska, bra att veta Glad

Blir nog att testa sig fram. Blir bara så orolig att han inte ska vilja ta flaskan man har med sig till bb, men om man inte vet något annat så kanske flaska kvittar Glad

Vi matade med kopp ibörjan. Dom hade sådana på BB. Finns att köpa på apoteket för typ 20 spänn. Då är det mer som att dom lapar i sig. Dom sa att det var lättare precis i början.
  • nozpa
    Mimmi85 skrev 2012-10-31 16:36:40 följande:
    Kopp ger dom för att det är lättare om man tänkt amma. Ger man flaskan från början idtället för kopp, ratar fom ofta bröstet. Om du inte ska amma så börja med flaskan på en gång.

För oss var det pga att dottern ratade flaska. Inte pga att hon skulle ammas senare. Ts var orolig att barnet inte skulle ta flaskan. Och ska hon inte amma så är det väl bra att barnet får i sig något eller hur? :) Då kan det vara bra att veta att man kan mata med kopp.
  • nozpa
    Jimmy12 skrev 2012-10-31 20:52:20 följande:
    Hur i hela tänker ni, se till att amma hur svårt ska det vara, egoistiskt att inte ens försöka,jag tror omöjligt att alla Sveriges kvinnor helt plötsligt har fått fel på tuttarna. Men det syns ju sen på kvinnor som inte ammar utan går på kröken så fort chansen kommer, ni blir tjocka och det syns. Tacka vet jag vettiga kvinnor som ammar, ni är bäst...

Du kan ju testa själv.
  • nozpa
    Jimmy12 skrev 2012-10-31 20:59:25 följande:
    Hade jag kunnat hade jag gjort det,,,, men kom igen nu låt mig gissa det gjorde ont i början och ni gav upp. Hade ni gett det en chans hade ni kanske märkt att det funkat, studier har visat att barn som inte fått amma har betydligt lättare att utveckla diabetes typ 1 och dessutom blir mycket infektionskänsligare än barn som fått amma. Så jag hoppas det var värt det...

Hade inga problem att amma. Pumpade dock ut mjölken pga att min dotter inte kunde amma. Såå.. Nej, jag var inte ute efter att festa eller vad du nu tror. 
    Efter ett tag tog mjölken slut då man inte pumpar lika ofta som man hade ammat. Så så kan det också ligga till. Du kanske tycker att min dotter var korkad som inte fixade amningen?

Eller de kvinnor som får svåra infektioner och pga det inte kan amma sina barn. Det kanske också har med lathet att göra?

Och nej, man blir inte tjock för att man inte ammar. Läs på lite innan du kommer med dina korkade teorier. Du har inte en aning om vad du pratar om.      
  • nozpa
    Rocktroll skrev 2012-10-31 21:25:05 följande:
    Självklart är det för att jag vill supa och "fick lite ont i tuttarna" som jag inte vill amma :p

Och så ville du bli tjock också? :)
  • nozpa
    Rocktroll skrev 2012-11-01 07:13:05 följande:
    Bra sagt Glad för egen del så fick jag en förlossningsdepressionen delvis pga väldigt strulande amnings förra gången, vilket resultera i att jag knappt kommer ihåg dotterns 3-4 första månader och det utsätter jag inte mig själv eller familjen för igen. Så det var inget tal om saken här...flaska it is.
    Ja, "amma till varje pris" känns sådär rätt.
Svar på tråden Vilken NAN och vilken flaska?