• Rocktroll

Vilken NAN och vilken flaska?

Måste börja köpa hem då vi väntar smått om en månad men ersättning och flaskdjungeln är inte liten. Dottern var mjölkallergiker och åt specialersättning så har ingen aning om vilken "vanlig" jag ska köpa men NAN är skonsammare mot magen har jag hört. Då dottern hade väldigt känslig mage och kolik så blir jag fundersam till vilken NAN jag ska köpa till bebisen? Finns ju någon som heter HA eller liknande som ska vara bra om man har benägenhet att utveckla allergier, och PRO till känslig mage...och så vanlig. Vore så smidigt om man kunde köpa vanlig då den är billigast och finns på tetra om det behövs i nödfall, men ska man våga testa med det?

Och vilken flaska ska man köpa? Hört att dr brown ska vara bra men vet inte så mycket om de olika flaskmärkena.

.:: Vilda 090425 och BF 121202 ::. rocktroll.blogg.se
  • Svar på tråden Vilken NAN och vilken flaska?
  • Mimmi85

Min dotter hade också BF den 2 december. Fast förra året. Det blir nog inge problem med flaskan. Bebisen vet ju inget annat.

• Notperfect
    Echo skrev 2012-10-31 12:51:40 följande:
    Vi har använt MAM:s flaskor, mycket nöjda. Har en Dr Brown hemma men den står oanvänd, så mycket pill att diska...
    Varför är Dr browns flaskor pilliga att diska ? Har jag aldrig tyckt och vi använder bara dem.
  • Ingrid 149
    Notperfect skrev 2012-10-31 17:27:46 följande:
    Varför är Dr browns flaskor pilliga att diska ? Har jag aldrig tyckt och vi använder bara dem.
    Tyckte själv det i början. Samt att vi tappade bort borsten till dett lilla röret, så var svårt att få helt rent. Men använde DrBrown till stora sonen hela tiden med ersättning och nu välling. Har funkat kanon.

Lilla sonen har vi MAM till. Köpte DrBrown wideneck, men den bara leker han med. Upplever nappen svårare än de smalare flaskorna. Sen har de bara widnecken här i stan och har inte orkat åka till en annan stad och köpa den andra. Därför kör vi med MAM, men är inte jättenöjd med den. Tycker det "sprutar" ut ersättning så att sonen sätter i halsen.

Här kör vi med NAN Pro, men det var för att maken köpte den när han handlade första gången. Sen fick sonen problem med magen, så vi fortsatte. Men hade nog köpt den vanliga som första.     
  • nozpa
    Mimmi85 skrev 2012-10-31 16:36:40 följande:
    Kopp ger dom för att det är lättare om man tänkt amma. Ger man flaskan från början idtället för kopp, ratar fom ofta bröstet. Om du inte ska amma så börja med flaskan på en gång.

För oss var det pga att dottern ratade flaska. Inte pga att hon skulle ammas senare. Ts var orolig att barnet inte skulle ta flaskan. Och ska hon inte amma så är det väl bra att barnet får i sig något eller hur? :) Då kan det vara bra att veta att man kan mata med kopp.
  • Jimmy12

Hur i hela tänker ni, se till att amma hur svårt ska det vara, egoistiskt att inte ens försöka,jag tror omöjligt att alla Sveriges kvinnor helt plötsligt har fått fel på tuttarna. Men det syns ju sen på kvinnor som inte ammar utan går på kröken så fort chansen kommer, ni blir tjocka och det syns. Tacka vet jag vettiga kvinnor som ammar, ni är bäst...

• nozpa
    Jimmy12 skrev 2012-10-31 20:52:20 följande:
    Hur i hela tänker ni, se till att amma hur svårt ska det vara, egoistiskt att inte ens försöka,jag tror omöjligt att alla Sveriges kvinnor helt plötsligt har fått fel på tuttarna. Men det syns ju sen på kvinnor som inte ammar utan går på kröken så fort chansen kommer, ni blir tjocka och det syns. Tacka vet jag vettiga kvinnor som ammar, ni är bäst...

Du kan ju testa själv.
  • Jimmy12

Hade jag kunnat hade jag gjort det,,,, men kom igen nu låt mig gissa det gjorde ont i början och ni gav upp. Hade ni gett det en chans hade ni kanske märkt att det funkat, studier har visat att barn som inte fått amma har betydligt lättare att utveckla diabetes typ 1 och dessutom blir mycket infektionskänsligare än barn som fått amma. Så jag hoppas det var värt det...

• nozpa
    Jimmy12 skrev 2012-10-31 20:59:25 följande:
    Hade jag kunnat hade jag gjort det,,,, men kom igen nu låt mig gissa det gjorde ont i början och ni gav upp. Hade ni gett det en chans hade ni kanske märkt att det funkat, studier har visat att barn som inte fått amma har betydligt lättare att utveckla diabetes typ 1 och dessutom blir mycket infektionskänsligare än barn som fått amma. Så jag hoppas det var värt det...

Hade inga problem att amma. Pumpade dock ut mjölken pga att min dotter inte kunde amma. Såå.. Nej, jag var inte ute efter att festa eller vad du nu tror. 
    Efter ett tag tog mjölken slut då man inte pumpar lika ofta som man hade ammat. Så så kan det också ligga till. Du kanske tycker att min dotter var korkad som inte fixade amningen?

Eller de kvinnor som får svåra infektioner och pga det inte kan amma sina barn. Det kanske också har med lathet att göra?

Och nej, man blir inte tjock för att man inte ammar. Läs på lite innan du kommer med dina korkade teorier. Du har inte en aning om vad du pratar om.      
Svar på tråden Vilken NAN och vilken flaska?