• Gulia84

3 månader och äter varannan timme

Hej! Min son på 3 månader äter 200 mö varannan timme. Får hela tiden kommentarer om att han äter ofta. Lägg er inte i tycker jag! Men... Är det verkligen mycket och ofta? Han somnar mellan 21-22 och sover till 04.30 och vill komma till vår säng, somnar och vaknar runt 7 för att äta och sen sover han till 08.00-09.00. Jag tänker att han äter upp sig inför natten. Men jag vet inte. Nån annan som har ett matvrak? Det syns inte så mycket på honom. Han är "normalviktig". 5930 g och 64 lång.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-29 16:22
    200 ml så klart. Inte 200 mö :)

• Svar på tråden 3 månader och äter varannan timme
  • Gulia84

Det blir mellan 1000-1200 ml per dag.

• Gulia84

Ja, jag struntar i dem! :)
    Hade han ätit på nätterna hade han väl inte ätit så ofta på dagen kanske.... Men hellre att han äter ofta på dagen. Skönt att han sover natten igenom :)

• Gulia84

Ja, inte ska man klaga på det inte! Det är skönt att få sova! Nästan så man skäms ibland när man får höra de som knappt får sova på nätterna. Men det kommer säkert ett bakslag....!

• Gulia84

Han får käka på..... Men han spyr fruktansvärt mycket så ikväll har vi provat att ge mindre. Han verkar böjd, somnade gott. Ska prova hela dagen imorgon. Han äter nog bara för att det är gott kanske.... :) finns ingen botten!

• Gulia84

Ehhh....nöjd såklart. Inte böjd...

Svar på tråden 3 månader och äter varannan timme