• Gulia84

3 månader och äter varannan timme

Hej! Min son på 3 månader äter 200 mö varannan timme. Får hela tiden kommentarer om att han äter ofta. Lägg er inte i tycker jag! Men... Är det verkligen mycket och ofta? Han somnar mellan 21-22 och sover till 04.30 och vill komma till vår säng, somnar och vaknar runt 7 för att äta och sen sover han till 08.00-09.00. Jag tänker att han äter upp sig inför natten. Men jag vet inte. Nån annan som har ett matvrak? Det syns inte så mycket på honom. Han är "normalviktig". 5930 g och 64 lång.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-29 16:22
    200 ml så klart. Inte 200 mö :)

• Svar på tråden 3 månader och äter varannan timme
  • AnnaLovisa

Hur mycket blir det på en dag? Jag tycker att det låter helt normalt iallafall :)

• Gulia84

Det blir mellan 1000-1200 ml per dag.

• AnnaLovisa

Då är det heeeelt normalt, särskilt om han går upp som han ska och inte skenar iväg i vikt. Jag tror att min son åt ca 1000 ml/dag i den åldern. Försök att strunta i puckona som kommenterar!

• Gulia84

Ja, jag struntar i dem! :)
    Hade han ätit på nätterna hade han väl inte ätit så ofta på dagen kanske.... Men hellre att han äter ofta på dagen. Skönt att han sover natten igenom :)

• Natulcien

Var tredje timme är helt normalt, och nödvändigt, för en sån liten. Jag skulle snarare reagera om en bebis åt mer sällan än var tredje timme...

• Karolin86

Han äter upp sig inför natten, precis som du säger. Så gjorde min pojke med fast jag ammade. Jag väckte honom på dagen för att amma varannan timme för att få 4-5timmars uppehållet på natten. När jag inte väckte honom på dagen för att Amma fick jag snällt amma varannan timme på natten :)

• Lyckligajag78

Gud vad skönt med ett barn som tidigt förstått att man ska äta på dagen och sova på natten!!
    Grattis!
    Min dotter är likadan, även om det kan gå lite upp och ner!!
    {#emotions_dlg.flower}

• Something01

Ååh, min äter mer på kvällen, där kan de dröja 1 ½ timme så äter hon igen. Men när hon äter så pass intenstivt så blir de bara matning en gång på natten. Å de är guldvärt. Men då äter hon bara kring 135 ml å hon tömmer inte flaskan varje gång. 

• Gulia84

Ja, inte ska man klaga på det inte! Det är skönt att få sova! Nästan så man skäms ibland när man får höra de som knappt får sova på nätterna. Men det kommer säkert ett bakslag....!

• Lyckligajag78
    Gulia84 skrev 2012-11-01 20:15:45 följande:
    Ja, inte ska man klaga på det inte! Det är skönt att få sova! Nästan så man skäms ibland när man får höra de som knappt får sova på nätterna. Men det kommer säkert ett bakslag....!
    Inte ska vi skämmas inte =)
    Vi har bebisar som är nöjda och belåtna till skillnad från de som ammas. Har erfarenhet av ett amning så jag vet vad jag pratar om. De barn jag haft BLIR mycket mättare på ersättning, såå skönt!! 
  • Lyckligajag78
    Lyckligajag78 skrev 2012-11-06 15:44:59 följande:
    Inte ska vi skämmas inte =)
    Vi har bebisar som är nöjda och belåtna till skillnad från de som ammas. Har erfarenhet av ett amning så jag vet vad jag pratar om. De barn jag haft BLIR mycket mättare på ersättning, såå skönt!! 
    Helt tagen från EGEN erfarenhet, skrev lite fel här Flört
  • Emeliie89

Äh vadå äter för mycket.. bebisar ska få äta så mycket dom vill tycker jag. Min bebis äter rätt duktigt också, fast inte så mycket som din men ändå. På bvc sa dom att äter bebisen så mycket så är det för att den behöver det. Punkt där liksom. Låt honom äta bara :) mitt första barn var tvärtom, hatade mat från dag ett, det är däremot oroväckande..

• Gulia84

Han får käka på..... Men han spyr fruktansvärt mycket så ikväll har vi provat att ge mindre. Han verkar böjd, somnade gott. Ska prova hela dagen imorgon. Han äter nog bara för att det är gott kanske.... :) finns ingen botten!

• Gulia84

Ehhh....nöjd såklart. Inte böjd...

Svar på tråden 3 månader och äter varannan timme