• idape

Missfall nyligen, satsar på bebis AUGUSTI 2013! Häng på!

Hej!

Åh, vad roligt att höra från er och att det går bra!!!!
    Sååå avis på er som är så långt. Vill jag oxå vara!!!!!
    Är så fruktansvärt nojjig över ultraljudet nästa tisdag. Vart ju ändå över 5 veckor sedan jag såg den lille...vem vet vad som hänt sedan dess....det bara måste gå bra!!!!

059 - Har inte hört från dig på ett tag. Hoppas verkligen allt är bra!!!

Majsan - Vet inte vad du ska göra med jobbet. Men du har ju sagt till så det är inte ditt ansvar. Du kan inte göra mer. Det ordnar sig alltid tillslut. Dom löser det. Du ska hem och ta hand om din bebis!!

Kram på er allihop!!!!!! 

• idape
    059 skrev 2013-06-09 16:06:42 följande:
    Tyvärr inte. Förlossningen startade helt plötsligt i v 22 och vår dotter föddes stilla (för tidigt att rädda). Världens finaste dotter som vi sörjer varje dag. Är sjukskriven än så länge pga det som hänt. Trodde aldrig jag skulle bli änglamamma. :( Vi hoppas på ett syskon till vår dotter i framtiden.

Kramar till er andra!
    Fy så fruktansvärt. herregud så hemskt. Kan inte tänka mig nåt värre. Herregud.....vet inte vad jag ska säga. Jag är så hemskt ledsen. Att man aldrig kan få det bra nångång!! Du som varit med om mf tidigare så trodde man ju verkligen detta var bebisen du skulle få. Har aldrig hört nån som fått tidiga sen sent mf oxå. Jag blir så rädd av att höra detta. Vad som helst kan verkligen hända. Jag är så orolig. Sänder dig kramar och önskar dig verkligen en bebis i framtiden. Förstår bara inte hur man ska orka börja om och om igen när sånt händer.
    Tänker på dig. 
  • idape

Hej majsan!!

Åh, vad roligt grattis!!!!!!!!!!
    Med mig går det bara bra!! Är i v 30 nu med en sparkande bebis och växande mage. Helt underbart!! Om några veckor kommer min bebis!! Bf 9 nov så är ju 10 v till om den inte kommer nån vecka innan.
    Hur var det att föda nu då? Jag känner mig väldigt rädd.

Kram 

• idape

059 - Du ska veta att jag tänkt otroligt mycket på dig. Hoppas du mår bättre nu. Alltså så bra som man kan må. Kram

• idape
    059 skrev 2013-09-01 19:05:50 följande:

Hej tjejer!

Härligt att höra att det går bra för er! <3

Vi väntar ett syskon till vår ängla-bebis, är nu i vecka 13. Vi hoppas att det går bra denna gång, fast vi är oerhört rädda. Har sett den lilla 2 gånger på ultraljud och hittills är den pigg och sprattlande. <3 

Men det kommer alltid att fattas en dotter i vår familj. Hon kommer alltid att nämnas och finnas med oss i familjen! Hon heter förresten Agnes Cecilia vår ängla-bebis, Agnes är tilltalsnamnet.

Hej!!

Vad skönt att höra att du är gravid igen!! Då mår man alltid bättre. Vi får verkligen hoppas på denna gången för er och det tror jag på. Jag önskar er all lycka!! Klart er Agnes alltid kommer saknas.
  • idape
    Isa skrev 2013-09-01 21:18:49 följande:
    Hej på er alla! Oj här hade det hänt en del sen jag sist var inne, både bra och dåliga saker. 059; först vill jag beklaga det du fick gå igenom. Det går inte ens att föreställa sig hur smärtsamt det är att gå igenom nåt sånt. Men samtidigt får jag gratulera till din nya graviditet, förstår din oro, men denna gången bara måste det ju gå bra Majsan; Stort Grattis till dottern! Känns som det var igår jag läste här i tråden att du blev gravid, va fort nio månader går ibland Idape; samma sak med dig, alltså shit va tiden gått fort! Är du redan i vecka 30, härligt!!! Ska tänka på dig runt 9 november Själv är jag också gravid igen för första gången efter mitt utomkvedshavandeskap i julas. Är nu i vecka 14 och har oroat mig konstant för missfall. Men i förra veckan gjorde jag KUB och allt såg då bra ut ska försöka vara positiv nu och tänka att det ska gå bra. Men lite oro kommer nog alltid finnas kvar. Sköt om er alla! Kramar Isa!
    Hej Isa!!!

Gud vad skönt att du är gravid igen och önskar dig all lycka denna gång.
    Visst oroar man sig hela tiden. Det har jag oxå gjort genom hela graviditeten. Letar efter sparkar varje dag nu och nojjar ihjäl mig då min bebis är väldigt livlig vissa dagar och lugn vissa dagar.
    Är nu i v 34, går in i v 35 på söndag. Helt sjukt! Snart är min bebis här!! Kram 
  • idape
    Jennie89 skrev 2013-09-27 16:18:45 följande:

Hej alla!
    Tiden går så fort.
    Sitter här med min dotter som föddes den 18de aug. Veckorna springer iväg!
    Åh vad underbart 059! Denna gången måste det gå bra, kan inte föreställa mig hur ni mått, nej, jag hoppas man någonsin slipper få veta det. Stort grattis till dig med Isa, härligt att kub gick bra :)
    Tiden går väl snabbt nu Idape? Bara två månader till, inte klokt :) Det var runt v30 som min mage  började växa ordentligt.
    Grattis till dottern Majsan :) bara ett par dagar mellan våra. 

Jag börjar redan fundera på när man ska börja försöka tillverka ett småsyskon, kanske ska fundera mer på att börja ha sex igen? ;)        

Hej Jennie!!

Grattis till dottern!!
    Ja, nu går veckorna fort. Bara mellan 4-7 veckor kvar nu. Man vet ju aldrig om den kommer innan eller man går över tiden.
    Jaså, du funderar redan på syskon? Hur var din förlossning då? Gjorde det sjukt ont eller? he he
    Jag är livrädd.
    Vilken bedövning hade du?

Kram 
  • idape

Hej tjejer!

V 36 för mig nu. Längtar efter min bebis. Är nojjig dom dagar min bebis är lugn och sparkar mindre. Men nu sparkar den och rör sig jättemycket igen. Var ett par dar förra veckan den var så lugn. Och man ska ju hålla koll på det här med sparkarna. Man vet för mycket nu för tiden tycker jag och internet blir man ju bara skrämd av.
    Förlossningen är jag både livrädd och förväntansfull inför. Bara undrar hur allt liksom sätter igång...det skrämmer mig. Sen får man ta det som det kommer.

0 59 - Jag önskar verkligen av hela mitt hjärta dig all lycka denna gång!!

• idape

Jag ville bara säga att jag fick min lille pojke som jag hela tiden trodde att det var, den 14 november.
    Jobbig förlossning, men nu är allt helt underbart!!

Kram på er!!

• idape
    Jennie89 skrev 2013-12-03 21:27:44 följande:
    Vad roligt att höra Idape!  Gick du över eller han kom i tid?

Hur går det för dig 059?
    Vattnet gick på bf+3 och ut kom han på bf+5.
  • idape
    Isa skrev 2014-03-27 09:55:09 följande:
    Hej på er! Längesen jag skrev nu, vet inte om ni är kvar på sidan. Men hursomhelst tänkte jag berätta att även jag fick min bebis till slut. Den 18 mars föddes vår dotter 14 dagar efter beräknad födsel. Jag blev igångsatt, och från det att värkarbetet startade tog det 3 timmar till hon var ute. Graviditeten och förlossningen funkade bra...men denna vecka som nu gått efteråt, har varit fruktansvärd ur smärtsynpunkt i de nedre regionerna.... Hoppas, hoppas det går över snart!
    Åh, vad roligt!!!!!!!!!!! Grattis!!!!!!!!!!!!!!
  • idape

Hej!! Vad roligt att höra ifrån er!! Här är allt bra oxå. Pojken är 10 månader nu. Kram på er

• idape

Hej!!

Vad roligt att höra ifrån er!!

Min son är 18 månader nästa vecka!! Min älskade goe pojk!!

Han började på förskola för en månad sen bara. Min lille bebis har blivit stor pojke!

Vi började jobba på syskon förra ägglossningen och jag testade svagt positivt redan idag! Går allt vägen blir det syskon i januari. Men jag vågar inte tro för mycket. Jag hade ju två jättetidiga missfall från början så vi får se om det går bra helt enkelt. Kan likaväl hända nu igen. Känner mig mycket lugnare nu i vilket fall när jag redan har min lille pojk.

Så glad för din skull 059 att det gick bra tillslut ska du veta!!

Och grattis till syskonet Jennie!!!!

• idape

Hej!!

Här har sonen hunnit bli 3 och dottern tittat ut för 10 månader sedan!! Allt gick vägen med en gång andra gången!!

Hoppas verkligen det går bra för dig Majsan!!

• idape

Grattis!! Ha ha, jag har också funderat på en tredje...men det är rätt mycket som det är så väntar nog lite...hade inte klarat eller haft tid att må illa just nu. Ha ha

Svar på tråden Missfall nyligen, satsar på bebis AUGUSTI 2013! Häng på!