• idape

Missfall nyligen, satsar på bebis AUGUSTI 2013! Häng på!

Tack snälla 059!!

Håller tummarna att allt går bra för dig oxå!!
    Men det vet jag att det gör nu!! 

• idape
    059 skrev 2013-02-07 21:29:45 följande:
    Har en apparat som man själv lyssnar på bebbens hjärta (vilket man inte ska göra för ofta). Och idag hörde både jag och mannen!! Lät väldigt snabbt, underbart!! Rekommendationen är att inte lyssna mer än 1 gång/dag, men tänker lyssna högst 2 ggr/vecka. Plutten verkar ha det bra därinne i alla fall!
    Ja, jag har hört många ha såna nu. Är dom dyra eller? Man kan nog lätt få för sig grejer.
    Kram 
  • idape
    Jennie89 skrev 2013-02-08 13:33:30 följande:
    Vi har också en doppler eller vad det heter, kostade nog 400kr den med, beställde på någon sida på nätet. Använder den på helgen när vi byter vecka :) Hörde första gången 11+0 men det finns de som lyckats höra tidigare.

Vul idag som sagt och det gick bra! 13+2 visade det istället för vårt 12+6. Vi fick se jättebra och den lille låg på rygg. Men just när han tog bilden blev det inte alls bra, man ser ingenting haha, nåja, vi får minnas det vi såg :)

Känner enorm lättnad och ja, det kanske är vår tur denna gången :) Läkaren tyckte vi skulle hem och fira haha.    
    Åh, vad roligt Jennie!!
    Kram 
  • idape

Hej tjejer!

Inte ofta vi hörs av nu!
    Vilka veckor är ni i nu?
    isa isa - hur går det för dig?
    Jag har precis haft ägglossning och nästa måndag tas sista proverna hormoner och immunförsvar och sånt så snart ska allt vara uppklarat! Känns jätteskönt! Är bara livrädd om jag blir gravid nu att jag inte hinner få medicin om det skulle vara nåt fel så det blir missfall igen. Får svaren på bimdagen och då kan det vara för sent.

• idape
    059 skrev 2013-02-18 18:06:33 följande:
    Jag är i vecka 18 och nästa vecka är det RUL!!! :) Tror jag börjat känna bebisen, men vet inte. :D

Håller tummarna att det går bra för dig Idape!!

Tack!!

Åh, vad roligt att vara i v 18!!!!!! Vilken dröm!! 
  • idape
    majsan2012 skrev 2013-02-18 22:19:26 följande:
    Inte mycket aktivitet här inte nä. Jag är i vecka 14 nu. Vi var på Kub förra onsdagen vilket var helt fantastiskt. Vi fick jättebra värden och den lilla var såå fin! Låg där och sprattlade runt som en galning till att börja med och sen la den sig till ro och bara sög på tummen så gött. Så himla tydliga fina bilder fick vi med oss. Det känns verkligen helt fantastiskt bra. Jag har börjat få en liten liten mage nu också. Var och köpte ett par nya jeans i lite baggymodell som passar jättebra. Skönt att slippa alla mina tighta höga jeans nu :)! Har du fått mkt mage än 059? Hur känns det med kläder å så för dig?

Tänker på dig idape!
    Tack majsan!
  • idape
    Jennie89 skrev 2013-02-20 15:55:43 följande:
    Hejsan!

Här händer det inte mycket, väntar mest på att det ska bli den 13de mars så man kan gå på rul! Sen ska vi berätta för allt och alla och här ska det shoppas (om det ser bra ut dvs)

Imorgon ska jag lämna blodprov till kvadrupeltest sen ringer de om en vecka och meddelar hur det ser ut. Snäll läkare som sa "Ser det bra ut ringer en BM och ringer det en läkare så ser det inte bra ut", men vi har bestämt att om det inte ser bra ut så gör vi FVP.

Lycka till på måndag Idape! Hoppas innerligt att de hittar vad som är fel och att de inte skyller på "otur".        
    Tack snälla Jennie!!
    Jag hoppas och tror redan det tagit sig till nästa gång, Brukar ju känna på mig rätt. Förra gången visste jag direkt att det inte tagit sig. Min mardröm nu är att det tagit sig och händer igen innan jag fått hjälp....Jag orkar inte börja om en gång till och vänta 2 månader till vilket det tagit mellan varje gång då ägglossning uteblivit varje gång efter missfall. Men bara det går bra tillslut så. Fick höra om en tjej på jobbet som är 35 nu som hållt på i många år, men bara fått missfall varje gång så hon är helt psykiskt nerbryten nu. Är livrädd att det ska bli så för mig. Det går inte alltid bra för alla.
    Lycka till du oxå Jennie!!

Kram 
  • idape

Jag är gravid igen mina vänner!! Plussade redan på bim-5 och idag bim - 3 är strecket starkare så det verkar gå bra denna gång. Jag har även mycket molvärk och spända bröst.
    Blir en novemberbebis isåfall. Får mina provsvar på måndag oxå.
    Nu får ni hålla tummarna för mig!! 

• idape

Tack snälla ni Jennie och 059!!!!!!!

059 - Vad gör man på RUL?

• idape
    059 skrev 2013-02-28 18:28:40 följande:
    Nämen kom inte hela inlägget med som jag skrev. :( RUL är i alla fall rutinultraljud som alla gör i v 18-20. Jag är i v 19. Förhoppningsvis får vi reda på om det är pojke eller flicka också...
    Ska du ta reda på det?! spännande! Dom flesta vill ju inte det.
    Jag vill, men pojkvännen vill absolut inte! 
Svar på tråden Missfall nyligen, satsar på bebis AUGUSTI 2013! Häng på!