• isa isa

Missfall nyligen, satsar på bebis AUGUSTI 2013! Häng på!

Hejsan! Hopas det är ok att jag smyger in i denna tråd=). Jag fick mf i v 6 för ca 2 veckor sen. Har inga barn sen tidigare men hoppas verkligen att det kommer gå vägen med en ny graviditet framöver. Känns som att jag mest går och väntar på att mensen ska komma tebax. Under tiden tycker jag mig springa på gravida kvinnor överallt. Ödets ironi kanske.

• isa isa

Just nu sen mf känner jag mig bara allmänt förvirrad gällande min cykel. Vet inte vart jag är i den, om jag har haft eller ska få äl. Har inte kört med tester. Inbillar mig att röda veckan är på intågande strax... Samtidigt som jag hoppas vara en av dem som blir gravid igen utan mens emellan. Några likheter med tiden innan förra bim har jag märkt av tex att det luktar annorlunda när jag kissar, ryckningar i ena ögat och ökad mängd vita flytningar. Men det är nog bara tillfälligheter. Men hoppas kan man ju alltid =). Hur går de för er andra?

• isa isa
    059 skrev 2012-11-20 04:47:07 följande:
    Jag är GRAVID!!!!! Gjorde ett digitalt nyss, fick Gravid 1-2!!! Nu är jag glad och rädd (haft 2 MA efter varandra, aldrig sett ett levande foster, bara säckar, inga barn sedan tidigare). Men ska försöka tänka positivt nu!!! Tjohoooooo!!!! Kan inte lägga in bild fr mobilen.

Åh! Stort grattis!!! Denna gången hoppas vi att det går vägen för dig!!! Det är du värd nu efter två MA ju! =)
  • isa isa

Oj jag tror jag precis har plussat igen! =) Kan det verkligen vara möjligt ca 5 veckor efter Mf? Jag har testat tidigare i veckan men då har det varit negativt.

• isa isa

Idape: Jag var i vecka 6 så det var rätt tidigt. Åh va spännande att du ska testa imorn! Hoppas på plus för dig med... =) Jag får nog skaffa mig ett digitalt test för att försäkra mig om att plusset stämmer.

• isa isa

Jag skulle köpt ett digitalt test idag men mitt VISAkort har helt sluta att fungera, så det gick inte så bra på apoteket. Suck, jag som ville veta ju. Jag beställde från nätet istället och hoppas de kommer imorgon. 

Har dock testat 5 ggr med testlagrets nu och alla visar nån form av streck även om de är väldigt svaga allihopa.

Usch man blir ju supernojjig när man precis nyss varit med om ett mf. Ska försöka tänka positivt denna gång men det är svårt.

Idag har jag haft som mensvärk i ryggen, ömma bröst och så har jag varit sjukligt törstig den senaste veckan. Är det nån som vet om det är vanligt med törstighet? 

Idape; kul att testen verkar starkare idag. Låter ju väldigt lovande då =)

059; det är nästan så jag också skulle vilja få lite illamående på momangen så man fattar att man är gravid

Mteriksson; vad tråkigt men än är det ju inte kört, håller tummarna! 

• isa isa
    idape skrev 2012-11-26 21:53:49 följande:
    isa isa - Du är med all säkerhet gravid!! Svaga streck har jag oxå i början. Kram

Tack! Jag börjar nu inse att du har rätt. Gjorde just ett digitalt också, är gravid vecka 1-2 =) Helt sjukt ofattbart att vi lyckades pricka in en ägglossning bara så där hipp som happ efter Mf. Nu gäller vara att ta en dag i taget och hoppas det slutar väl denna gång. Hoppas för er andra också, men vare sig ni plussat ännu eller om det förhoppningsvis sker snart! Kram på er alla! =)
  • isa isa

Ja det vart ingen mens emellan, men jag trodde den var på g förra veckan då jag fick en mini mini blödning i 2 dagar... Blev visst plus istället och det tackar man ju för =) Men jag är också lite nojig över hur läkt och beredd kroppen är på en ny graviditet. Jag var ju bara runt vecka sex och själva mf gick hyfsat smärtfritt med blödningar i ett par dagar endast. Men jag är mkt mera öm i brösten och har definitivt mer ont i ryggen än förra gången så hoppas det är ett bra tecken på att något bra pågår i kroppen. Men man vet ju aldrig. Jag gissar på att jag är ca 4+3 efter bim så vi verkar vara rätt nära i datum =)

• isa isa
    059 skrev 2012-11-27 19:34:03 följande:
    Jag är också nära!! Är i 4+1 idag!!! Kul! :D

Ah va roligt att vi är flera som är så nära i tid! =)
  • isa isa

059: Gött att du fått en tid för VUL. Förstår att du vill veta efter det som du gått igenom. Håller tummarna för att allt står rätt till denna gång. Själv vågar jag inte boka en tid för inskrivning denna gång. (inte för tidigt iaf). Förra gången kom mf typ två dagar efter att jag bokat tid. Kändes inte så värst skoj att ringa och avboka igen. Tänkte åtminstone vänta och se om jag får 2-3 veckor på CB eller mer, så man känner att det går åt rätt håll =) Hur var det, har ni andra barn sen tidigare? Hur gjorde ni i så fall för att inte oroa ihjäl er under de nio månaderna? Nio månader av oro att nåt kan gå fel känns sjukt länge. Måste nog bli lite mera positiv i mitt tänkande på nåt sätt hehe =)

Svar på tråden Missfall nyligen, satsar på bebis AUGUSTI 2013! Häng på!