• 059

Missfall nyligen, satsar på bebis AUGUSTI 2013! Häng på!

Haft 2 st MA (dec 2011 och aug 2012) och blev ingen bebis nu i oktober, hade hoppats på bebis i juli 2013. Nu satsar jag på bebis till i augusti 2013 istället.

Fick mens idag (29/10), beräknad ÄL ungefär 10-12/11.

Välkomna in ni som också satsar på bebis till augusti 2013!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-29 11:20
    Förtydligande: Skrev lite rörligt såg jag. Vill alltså tillverka bebis asap, och att den kommer ut i augusti 2013, färdigbakad och klar. :D

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-20 10:04
    Fick GRAVID på digitalt test 20/11 2012. Håller nu alla tummar och tår att det håller hela vägen denna gång!
  • Svar på tråden Missfall nyligen, satsar på bebis AUGUSTI 2013! Häng på!
  • 059

Välkommen idape!!! Beklagar missfallet!! Det som är skönt med denna tråd, och liknande, är att vi alla har haft missfall och vet hur det är. :(

Idag kom mensen igång med full kraft (AJ!). Blir fortfarande förvånad hur stor skillnad det är att ha "mens" med p-piller och mens au naturelle. *s* Värsta störtbloden ju och så ont!! Har svaga minnen av detta som mitt 15-åriga jag. Men nu hoppas vi på bebis och att detta är sista mensen på länge!! :)

• 059

Jag har ägglossning (enligt mina mobil-appar), imorgon 10/11. Myste med mannen igår, så hoppas att det tar sig denna gång!! Förhoppningsvis blir det lite mys ikväll eller imorgon också för att ytterligare öka chanserna.

Har dock lagt krafterna senaste veckorna på att lugna ner stressen kring att bli med barn. Kände att jag inte mådde bra av att vara frustrerad och upprörd titt som tätt. Så försöker intala min hjärna hela tiden att målet är att blir gravid så att det kommer bebis ut någon gång under 2013. Försöka släppa jagandet. Men som jag skrev ovan så har jag ju ändå koll på ägglossning och så, men försöker ändå bli lugnare i mig själv.

• 059

Rödblå: Ja vi verkar ju följa varandras rytm på många sätt. Men lova att komma hit och berätta om det tar sig i alla fall! :)

Myste med mannen igår, fredag, också (yeay!). Idag blir det nog inget mys, men förhoppningsvis imorgon. Sen kan vi inte styra så mycket över det hela utan bara hoppas på det bästa...

• 059

idape: För mig tog det ca 5-6 veckor (tror jag) innan jag testade negativt efter missfallet i augusti (var i vecka 9 ungefär), och då skrapades jag dessutom. Tror inte att jag hade ägglossning under den tiden. Det kan ta upp til 8-9 veckor efter missfall att testa negativt, så försök ha tålamod. Efter 2½ vecka tror jag inte att det går att ha blivit ny graviditet, borde ju ta åtminstone 4-5 veckor efter missfall så att det har hunnit vara en ägglossning också.

Tråkigt att behöva vara med om sånt här!!! :(

Kram

• 059

Hur går det för alla?

Jag är på ÄL +8, så snart dags att börja testa. :)

• 059

Jag är lite skeptisk mot alla tecken då jag tror att det lika bra kan vara "skendräktighet". Men brösten spänner lite samt mår småilla varje dag sedan några dagar. Litar inte ett dugg på detta, kan lika bra vara att jag känner efter för mkt. Imorgon bitti ska jag nog ta första testet, har redan köpt ett 2-pack. :D Sist fick jag första supersvaga pluset på samma dag i cykeln som är imorgon. Fast då var det så att det kunde vara ett sk spökplus, anades i viss vinkel och visst ljus. Kan nog inte låta bli att testa imorgon hur som helst. :) Uppdaterar er!

• 059

Blir en snabb uppdatering redan nu. Spydde helt plötsligt när jag satt i soffan, helt utan förvarning (ursäkta för äckelfaktor). Gjorde ett grav-test och det blev en.... ehhhh.... pil:

Ser ni pilen??? Det måste ju vara något fel på testet förstås. Men det är som att det är nåt fel på plus-strecket och det lagt sig om en pil istället för lodrätt. För strecket är lika brett som minus-strecket och ljus-blått. Får testa imorgon bitti igen.

Håller tummarna för att det är grav-illamående och inte magsjuka!!!!
  • 059

Ja visst är det spännande, vilket cliffhanger till imorgon bitti.... Kunde det inte bara ha blivit minus eller plus?? En pil.... fnissar fortfarande (trots illamående)... Hur är det möjligt liksom??

• 059

Ska försöka sova... Och testa det första jag gör imorgon bitti... Sov gott du med! :)

Svar på tråden Missfall nyligen, satsar på bebis AUGUSTI 2013! Häng på!