Jessica4444 skrev 2012-10-29 10:39:58 följande:
Tack för pepp :) när började ditt barn amma mer kraftfullt och utan att somna hela tiden?
Min pojke var inte prematur utan föddes i v.37+2. Han var dock väldigt trött och vi fick även ligga inne och sola ett dygn. Vi hade tre veckor då vi inte gjorde annat än väckte, försökte amma, koppmatade, pumpade och väckte igen dygnet runt. Sedan fick han en inflammation i en bistestikel så han opererades och fick ligga inne ett par dagar på en stark antibiotikakur som också var småtuff, men efter det så började det fungera rätt smärtfritt. Men som sagt, han var nog närmare 2 månader innan jag började känna mig trygg med amningen. Och amning som fungerar är ju så praktisk....tycker jag

.
Min yngsta föddes också i vecka 37+, men han var pigg och matglad från start. Sådan ENORM skillnad. Jag tror inte man kan förstå vad det innebär att ha en trött nyföding innan man har haft det själv. Det tär.
Men utifrån min erfarenhet så låter det som om ni har tagit er igenom den där riktigt tuffa perioden. Och ur mitt perspektiv känns det dumt att avsluta nu.....när det är på väg att vända. Ni har ju allt det fina framför er

.