che71 skrev 2012-10-29 17:00:09 följande:
Hur går det Ninninn? Vilka mediciner fick du i Aten o hur länge tills dina värden är bra nog att våga bli gravid? Vi har setts i en annan tråd... Jag fick mitt 4:e missfall i förra veckan. APC resistens var vad de hittade på missfallsutredningen innan dess, så nu fick jag ta sprutor Fragmin o hade bara hunnit ta de 1 vecka, men det blev missfall ändå. "kassa äldre ägg" kanske? Men varför blir jag gravid då om de är så himla dåliga? Ska fråga läkaren på telefontiden imorgon om det inte finns fler alternativ, skulle vilja ha progesteron o kanske prednisolon som jag läst angående om det är immunförsvaret Vet du om man kan ha så starkt immunförsvar o ändå bli förkyld 2-3 ggr per år o få influensa med några års mellanrum ? Jag har ju ryggproblem som inte är utredda färdigt sen 1½ år, vaknar med värk varje natt o morgon, sen efter att ha varit uppe en stund är allt frid o fröjd. Dessutom har jag ett diskbråck i nacken sen 5 år, men det ger bara symptom någon gång per år.
Beklagar att du fått mf igen :( orättvist är bara förnamnet. De som är skillnaden nästa graviditet är att jag ska ta intralipid dropp annars är allt annat som vanligt de vill säga prednisolon, trombyl, fragmin och progesteron alla dessa mediciner har ja ju tagit tidigare gången men som sagt de hjälper inte om man har immunproblem så nu ska droppet göra susen :) blir de mf ändå så finns de en sak till att göra och de är dn spruta man tar (Humira) den sänker immunförsvaret ordentligt och efter att man tagit dom två sprutorna så kan man skicka nytt blod prov till Chicago för att se om värdarna gått ner å har dom inte de trotts humira så får man ta 2 st sprutor till! De är en jäkla cirkus men de känns ändå skönt att de finns saker att göra inna ja liksom ger upp hoppet. De finns ju olika symptom på immunproblem så man kan säkert vara sjuk ibland och ändå ha för stark immunförsvar, du har ju som sagt problem med ryggen så de kan ju vara en orsak. Har dom kollar sköldkörtel? Tycker absolut du MÅSTE be om prednisolon, trombyl, progesteron och fragmin funkar inte de så kan du alltid åka till Aten alltid skönt att veta att de finns fler lösningar iallafall :) Tyvärr har jag väldigt höga värden av tnf-alfa så ja tror inte att intralipid kommer hjälpa för mig utan ja behöver nog humira men ja får ge de ett försök, så segt att ja inte lyckades få ett plus denna månaden, vill ju bara få de överstökat om de nu blir ett mf igen!