• Morcheeba

Ska jag betala för hennes bostadslån?

Självklart ska du betala din del av lånet, håller helt med om det Miss Cee skrev. 

• Morcheeba
    Singoallaa skrev 2012-11-14 11:20:39 följande:

Gratis bor han ju inte, han får dela alla driftkostnaderna! Det är hennes hus och hennes lån, i den biten ska inte han blanda sig! Så fort hon kräver av honom att hjälpa henne betala hennes ränta desstu snabbare ska han då kräva att köpa sig in i huset eller bostadsrätten och då betala räntan för sin del! Enkelt!
    Ursäkta men så där kan man ju inte tänka, du blandar ihop ränta och amortering. Räntan ingår i driftskostnaden för huset/lägenheten och ska delas på. Kostnaden för räntan påverkar inte värdet ett dugg. Amorteringen ska enbart ägaren betala. 
  • Morcheeba
    Tom Araya skrev 2012-11-15 01:14:36 följande:
    För dig är din sambo en hyresgäst alltså?
    Varför ska en sambo betala mindre än en hyresgäst?
  • Morcheeba
    jannej skrev 2012-11-16 09:11:45 följande:
    I många föreningar centralt i storstad finns det många föreningar som har nästan ingen avgift alls.Det beror på att föreningen är gammal plus att det finns kontor och affärslokaler som hyrs ut till marknadsmässiga hyror av föreningen.  I den typen av föreningar är insatsen skyhög , många miljoner.
    Där är i stort sett hela hyran ränta eller den alternativa kostnaden.
    Gäller även där att en ska stå för räntan oh den andra ska bo  gratis
    Ja det blir ju jätteknasigt... Vår lägenhet kostar t ex 3000 kr i avgift lånen är på ca 7000. Om jag ägde lägenheten själv skulle jag alltså betala 8500 själv och min sambo 1500. Hur kan det vara rättvist? 
Svar på tråden Ska jag betala för hennes bostadslån?