Inlägg från: anders 1974 |Visa alla inlägg
  • anders 1974

Ok - viktväktartråd- - finns ni kvar där ute???

Borde vara någorlunda nöja med att vågen "bara" visade på +0.2kg i morse. Har bara
    ätit vanlig mat i helgen och druckit en hel del vin.

Nu är det pulver och proteinbars som gäller i några dagar. Kommer dock att äta middag tillsammans
    med barnen. Viktigt dock att se till att halva tallriken är fylld med sallad...

Kanske når jag mitt första delmål på -10kg i veckan. (har 0.7kg kvar) 

• anders 1974
    KMW skrev 2013-02-04 19:49:17 följande:
    Bra jobbat Linda!

En fråga... Hur noga är ni med att väga och mäta maten ni äter? Än så länge har jag höftat lite och det har ju funkat, men funderar på att köpa en hushållsvåg. Såg en halvhyfsat snygg till vettigt pris på Järnia igår.
    Är det värt att investera i en?
    Absolut värt att investera i en köksvåg.

När vi kör viktväktarna fungerar det jättebra att väga pasta, ris och kött så att man får
    rätt portionstorlekar. Lättare att hålla koll på poängen...
  • anders 1974

Nådde mitt första delmål på -10kg förra veckan. Ätit ganska mycket och druckit en hel del vin i
    helgen och blev lite förvånad att vågen visade på minus 0,2kg för helgen. Mycket roligt.

5 veckor diet resulterade i -10.3kg. Nöjd med det. Nu har jag 1.7kg kvar till mitt slutmål.

Kör på viktväktarna nu och ska förhoppningsvis nå målet innan midsommar... Låter enkelt
    men jag räknar med runt 1kg upp nu när jag äter mera normalt igen...

• anders 1974

Avslutade min pulverdiet i torsdags förra veckan. Slutresultatet blev -10.4kg efter ca 5 1/2 vecka. 

Förstod att jag skulle gå upp lite när jag började äta 3 ordentliga mål mat om dagen. Har gått upp 
    lite under helgen men inte alls så mycket som jag trodde. Nu är det bara att vänta på att kroppen
    vänjer sig vid mat igen innan man kan börja gå ner igen.

Kör viktväktarna nu fram till midsommar. Förhoppningsvis ska jag kunna förlora de sista 2 kilona
    till dess... Motion och mycket grönsaker är det som gäller nu...

• anders 1974
    KMW skrev 2013-02-21 18:48:23 följande:
    Invigning imorgon bitti. Håll tummarna för en fin siffra.
    Lycka till...

Själv visade vågen -0.6kg i morse. Dvs jag är tillbaka där jag var innan jag började äta
    ordentlig mat igen... Skönt att man kan gå ner även fast man äter 3 ordentliga mål mat om dagen.

• anders 1974

Vikten stått still i en vecka. Verkar som den stabiliserat sig just nu. Förhoppningsvis börjar 
    den gå ner igen efter kroppen vant sig vid att äta ordentligt.

• anders 1974
    KMW skrev 2013-03-12 20:00:02 följande:
    Jobbigt med sjukdomstider Linda! Gjorde du någon vägning till slut?
    Här har vi klarat av både förkylning med feber och öroninflammation förra veckan. Kul värre!!

Jag tappade 1 kg förra veckan vilken kändes som en skön revansch efter att ha gått upp veckan innan. För första gången på tio år typ väger jag nu under 60 kg. Inser dock att siffran på vågen inte alltid är relevant, särskilt som jag tappat mycket i muskelvikt senaste 2 1/2 åren, men kan ändå inte låta bli att glädjas lite.
    60 kg var ju mitt ursprungliga mål men sänkte det till 58 när jag märkte att det flöt på bra. 58 är min lägstagräns enl VV så där blir det stopp och fokus på toning istället.

Hur går det för dig Anders, efter att ha börjat äta vanlig mat igen?
    Jag står still just nu i vikten... Skönt att jag inte går upp något men väntar på att jag ska börja gå ner 
    igen. Antar att efter man gått ner över 10kg på 6 veckor behöver kroppen anpassa sig ett tag.

Tränar för fullt (4-5ggr i veckan) och tror att kroppen håller på och bygga muskler nu och det är därför
    som jag inte går ner något. Kan rekommendera att köpa ett löpband. Jätteskönt att kunna ställa sig
    på löpbandet och köra löpning i 30min precis när man vill. (arbetar på att få upp konditionen så just nu 
    blir det knappt 5km på 30min)

Väger mig dagligen och ser hur vikten går upp en del under helgen för att gå tillbaka till ursprungsvikten
    till fredag.

Har 5-årig bröllopsdag på lördag så jag antar att vikten kommer att gå upp lite i helgen igen :)

Har fortfarande 1 1/2 kg kvar till målvikten. Är lite sugen på att köra ett till 2-veckors pass med
    pulverdiet. Har ju sett att det går att gå ner en massa och hålla vikten där... 
  • anders 1974
    KMW skrev 2013-03-13 10:10:39 följande:
    Anders; jag skulle skaffa mig ett löpband illa kvickt om det inte vore så att vi flyttar utomlands i sommar. Just nu jobbar vi på att göra oss AV med grejer, inte skaffa nya. ;)

Jag är precis som du. Går upp i vikt på helgen och ner i veckan då jag unnar mig lite mer på helgerna. Det skulle ju vara förbaskat tråkigt om man inte fick ta sig ett glas rött eller äta några godisbitar på helgerna.... ;)

Linda; skönt att det blev +-0 trots allt. Man kan ju inte ligga på topp jämt.
    Spännande att flytta utomlands. Får man fråga vart?

Är lite sugen att åka utomlands själv. Passa på innan barnen börjar skolan.
    Troligen skulle då att flytta till USA då jag bott där tidigare och har bra kontakter... 
  • anders 1974
    KMW skrev 2013-03-13 10:51:39 följande:
    Maken är från Australien så flyttlasset går till Melbourne...
    Kul. Aldrig varit där men skulle gärna åka dit.
  • anders 1974

Som vanligt blev det en rejäl viktnedgång under veckan. -0,9kg från måndagens vikt. Hoppas
    att man inte går upp allt igen i helgen nu. Kan bli svårt då det är bröllopsdag idag och imorgon
    ska vi resa bort och äta gott ute på restaurang.

• anders 1974
    KMW skrev 2013-03-15 07:11:26 följande:
    -0,9 är ju bra. Jag har tappat 0,5 den här veckan så det är jag nöjd med.
    Grattis på bröllopsdagen. Hoppas ni får en härlig helg med (lagom) mycket godsaker...
    Tackar!

Har tränat mån, tis och torsdag den här veckan plus att jag ska träna idag så jag har en buffert
    inför helgen. Allt ska man inte behöva gå upp...

Trevlig helg till dig också! 
  • anders 1974

Tack Linda...

Blev mycket onyttigt i helgen. Vågade knappt ställa mig på vågen i morse.
    Upp en hel del under helgen. +1.3kg. (från lördag morgon till måndag morgon) Fast jämför man 
    med förra måndagen är det +-0kg.

• anders 1974
    Linda7705 skrev 2013-03-18 08:21:27 följande:
    Har man något att fira så har man:)
    Själv gick jag ner 1 kg denna veckan och har nu totalt gått ner 17,7 kg sen 15 oktober 2012.
    Har 4-5 kg kvar tills jag e nöjd :)
    Kul! Grattis.
  • anders 1974

Kan rekommendera att bli magsjuka om ni vill gå ner i vikt...

Varit dålig i 3 dagar nu och har gått ner 1.5kg sedan i måndags.
    Dock är det inte så roligt att behöva springa till toaletten hela tiden.
    Dessutom har båda barnen varit sjuka samtidigt och frugan varit bortrest.

• anders 1974

Min magsjuka resulterade i -1.8kg den här veckan. (från förra måndagen)
    Nästa helg är det påsk så jag antar att man kommer gå upp allt igen då... 

• anders 1974

Knappt överlevt påsken. Båda barnen varit sjuka och det har blivit en hel del sittande inne. Tyvärr har
    det inte hållit påskmaten och godiset borta... Vågade inte stå på vågen i morse. Vägde mig i söndags och
    då hade jag gått upp 3hg. 

• anders 1974

Hejsan.

Det har planat ut för mig. Efter min magsjuka tidigare var jag 0.5kg från min målvikt men
    nu har jag gått upp ca 1 kg. Frusterande att man inte kan gå ner ynka 1.5 kg till. Har dock
    varit ganska slarvig med maten och fuskat en del på helgerna så jag ska nog vara glad
    att jag inte gått upp mera... (i helgen var det först ett 50-års kalas och sedan ett 1-års kalas
    där på båda ställena man serverades tårta och goda bullar) 

• anders 1974

Börjar känna igen trenden... Går upp ett par kilo på helgen och sedan förlorar man allt under 
    veckan igen.

Hade satt som mål att komma ner till 75kg och efter och nu pendlar jag mellan 76 och 78kg.
    Funderar på att ta en dietkur igen bara för att komma ner under målvikten. Är ändå ganska nöjd
    då jag började på 87.5kg. (15 Januari)

Blir nog ingen viktnedgång den här veckan då det är valborg idag och mycket god mat står
    på menyn. Sedan fyller man år imorgon så en del tårta lär det bli... 

• anders 1974

Jag är också på. Trodde att en helg på landet med krattning, frisk luft och långa promenader skulle
    få ner vikten men istället gick jag upp nästan ett kilo... Suck. Blev nog för mycket god mat och för
    många fikapauser.

Träning idag och på torsdag kanske får igång mig igen... 

Svar på tråden Ok - viktväktartråd- - finns ni kvar där ute???