KMW skrev 2013-03-12 20:00:02 följande:
Jobbigt med sjukdomstider Linda! Gjorde du någon vägning till slut?
Här har vi klarat av både förkylning med feber och öroninflammation förra veckan. Kul värre!!
Jag tappade 1 kg förra veckan vilken kändes som en skön revansch efter att ha gått upp veckan innan. För första gången på tio år typ väger jag nu under 60 kg. Inser dock att siffran på vågen inte alltid är relevant, särskilt som jag tappat mycket i muskelvikt senaste 2 1/2 åren, men kan ändå inte låta bli att glädjas lite.
60 kg var ju mitt ursprungliga mål men sänkte det till 58 när jag märkte att det flöt på bra. 58 är min lägstagräns enl VV så där blir det stopp och fokus på toning istället.
Hur går det för dig Anders, efter att ha börjat äta vanlig mat igen?
Jag står still just nu i vikten... Skönt att jag inte går upp något men väntar på att jag ska börja gå ner
igen. Antar att efter man gått ner över 10kg på 6 veckor behöver kroppen anpassa sig ett tag.
Tränar för fullt (4-5ggr i veckan) och tror att kroppen håller på och bygga muskler nu och det är därför
som jag inte går ner något. Kan rekommendera att köpa ett löpband. Jätteskönt att kunna ställa sig
på löpbandet och köra löpning i 30min precis när man vill. (arbetar på att få upp konditionen så just nu
blir det knappt 5km på 30min)
Väger mig dagligen och ser hur vikten går upp en del under helgen för att gå tillbaka till ursprungsvikten
till fredag.
Har 5-årig bröllopsdag på lördag så jag antar att vikten kommer att gå upp lite i helgen igen :)
Har fortfarande 1 1/2 kg kvar till målvikten. Är lite sugen på att köra ett till 2-veckors pass med
pulverdiet. Har ju sett att det går att gå ner en massa och hålla vikten där...