Ok - viktväktartråd- - finns ni kvar där ute???
Hur många PP har ni per dag? Jag har 31.
KMW det låter gött!
Hur många PP har ni per dag? Jag har 31.
KMW det låter gött!
Grattis KMW! Själv sitter jag och är så sjukt sugen på semla! =-O Jag får lägga in det i planen nån dag. I alla fall en halv!
Men usch då KMW! Hoppas sonen är ok. I ett sånt läge kan inte vv vara prioriterat. Tyckte du var duktigt som i alla fall försökte göra det rätta valet! :-P
Gaah! Jag bytte ju vägdag från onsdag till måndag. Eftersom jag tjuvvägt mej lite emellan så såg jag fram emot att ställa mig på vågen i dag. Ve och fasa! Döm om min förvåning när den visade + 0,3kg!??!! Jag vet ju att det inte stämmer, jag hade gått ner och jag har skött mej. Irriterande! Men jag kanske har en tänkbar förklaring. Jag är ju dessvärre en stor latröv, och brukar inte träna. Och jag tränade väl inte direkt i går, men jag var ute och gick i skog och mark med vår 6-åriga dotter i dryga timmen. Ryggsäcken var packad med hantlar och fika, som träning för fjällvandring i sommar! Och jag vill minnas att det var samma sak förra gången jag vv-ade. När jag började träna/motioneralite så kom kroppen i nån slags chock, och jag gick inte ner som jag förväntade mig. Men det vänder säkert. Bara så störigt att kurvan skulle peka uppåt!
Ja, det är konstigt att man inte kan kontrollera och hejda sig rimligt i alla fall. Det är väl därför man (jag) har blivit en tjockis. Jag VET ju att jag äter dåligt, och ändå gör jag det. Mycket märkligt.
Jaha, mina misstankar blev bekräftade i dag. Jag kunde inte släppa irritationen över att vågen gav mig + i går. Så jag vägde mig i dag med. Plötsligt 6 hekto lättare i dag. Så hade det varit vägdag i dag hade jag fått - 0,3 i stället för tvärt om. Hahaha! Jag är knäpp!
I dag får jag nog lite träning i alla fall. Snöskottning!
Alltid trevligt med mat-tips!
Hej alla kämpar! Hoppas helgen varit bra.
Vägning i morgon för mig. Jag är lite nervös, med tanke på förra veckans trista +. Och så har jag förbjudit mig att tjuvväga mig så mycket i mellan vägningstillfällena, så nu vet jag ju inte riktigt hur jag ligger till!
Braaa! I dag är jag kompis med vågen igen! - 1,5 kg! Jag blev så inspererad att jag tag mitt fläsk på 35 min halvrask promenad friska luften! Och så har jag inte ätit godis på ... *räknar* 19 dagar! Lite fika har det blivit nån gång, men inget godis! Jag har brutit sötsugen ganska hyffsat. Det blir värre nu när halva släkten fyller år! Det börjar på fredag, då dottern fyller 8. Hon har önskat sig middag på den lokala pizzerian. Då kan jag ju ta en kebabsallad istället, det är lugnt. Men sen blir det ju förstås tårta och grejor. Det blir värre.
Det får bli mycket 0-2 Pp-soppa framöver!
KMW. Receptskaparen finns online på datorn. Jag vet faktiskt inte om den finns i appen, den bara krånglar för mig hela tiden så jag kan knappt använda den!
Receptskaparen är ju bra på det sättet att man kan köra in recept på "sin gamla vanliga mat" och kolla PP-värdet och eventuellt justera lite. Då kan man ju spara receptet där också, om man vill.
Men det blev ju minus Linda! Det är bra!
Är det bara jag som har problem med appen? Min fungerar mycket sporadiskt. Annars är det ju toppen att ha checklista och andra verktyg med sig! (har en android)
Det är förmodligen för att jag inte har en Iphone. Kan bara hoppas på en bra uppdatering till androidappen snart, för det är ju grymt att kunna ha koll via mobilen.
Åh jisses! Dottern fyllde år i går. Och hennes önskan var att käka på pizzerian. Jag tog en kebabsallad (och spräckte den planerade pp-budgeten med att äta upp brödet som serverades till.) Väl hemma igen tog jag en liten bit tårta till kaffet. Den gick ju på veckobonusen. Men jäklar så kass jag blev i magen! Det märks att man ätit på ett helt annat sätt ett par, tre veckor! Det fick bli en läxa, inget svullande!
Ikväll ska vi äta tacos. Och eftersom jag åt en väldigt lätt soppa till lunch så har jag "råd" med lite chips också!
Men allt ska intas lugnt och sansat, för magens skull.
-0,7
Fredagsmys. Barnen käkar ostbollar. Jag knaprar på en morot!!!!
Men jag har 4 pp kvar i dag. Så det blir lite popcorn senare ikväll!