Inlägg från: anders 1974 |Visa alla inlägg
  • anders 1974

Ok - viktväktartråd- - finns ni kvar där ute???

Alla har egna erfarenheter av viktväktarna men så här gick det för mig när jag körde viktväktarna vid två olika tillfällen. 

1) Körde stenhårt på poäng och skrev upp ALLT som jag åt. Sedan åt jag inget godis/läsk eller chips. Vi lagade
    bara mat som vi hittade på VV hemsidan och gick ner ca 10kg på tre månader.

2) Slutade med chips/godis och läsk och lagade viktväktar mat. Dock körde jag inte med poäng utan
    bara försökte äta 5ggr om dagen och kontrollera portionsmängden. Gick mycket sämre då jag inte
    använde poängen och gick bara ner 4kg på 3 månader...

Att skriva upp allt och räkna poäng var definitivt en bättre metod för mig. Insåg ofta att jag ätit för lite på
    dagen och fick avsluta kvällen med en extra macka för att spendera mer poäng... 

• anders 1974

Har precis börjat en ny omgång. Rivstartade med en pulverdiet som ska hålla på i 4 veckor som sedan ska
    fortsätta med viktväktarna.

Kör Cambridge pulver nu i 4 veckor och har efter 2 veckor gått ner 7.6kg. :)

Målet är att gå ner 12kg totalt... 

• anders 1974

Tackar. Just nu är det bara viktnedgång som antecknas. Sedan är stora grejen att komma i form också...
    Hatar att gå på gym men lyckligtvis spelar man innebandy 2ggr i veckan på jobbet så det blir att försöka
    komma i form på innebandybanan istället.

• anders 1974

Vi har haft som mål att kunna komma ut på minst en långpromenad i veckan med barnen men tyvärr
    har det runnit ut i sanden. När vi väl kommer ut så är problemet att vi har så många lekplatser i närheten
    och barnen stannar och vill leka överallt.

Dvs vi kanske är ute i 2 timmar men effektiv tid som vi promenerar är kanske 30 minuter. 

Det var bättre när man kunde ha barnen i barnvagn men nu börjar de bli så stora så de vill gå
    själva...

Ser fram emot när snön försvinner. Då kan barnen cykla omkring medan vi vuxna promenerar.  

• anders 1974

Valt att förlänga tiden som jag ersätter 2 måltider med pulver med en vecka. Det är gott att äta
    en ordentlig middag men det är också skönt att kunna äta pulver till frukost och lunch.

Vikten har stått still i ett par dagar men i morse visade den -0.2kg. Skönt att man inte går upp
    i alla fall.

Totalt har jag nu minskat med -8.1kg på 2 1/2 vecka. 4kg kvar till dess att jag når mitt mål... 

• anders 1974

Jättekul att se att det går bra för många här inne... 

För mig vart det en off-vecka. Gick "bara" ner 0.9kg. Får väl skylla på att jag var hemma
    större delen av veckan och vabbade. (blir mest att man sitter och håller barnen sällskap och
    inte rör sig så mycket.

Den här veckan har jag planerat att träna 2ggr plus att jag fortsätter att ersätta 2 mål mat,
    om dagen, med pulver.

Totalt är viktnedgången -8.5kg på 3 veckor...

• anders 1974
    Linda7705 skrev 2013-01-28 10:09:30 följande:
    -0,9 e ju jättebra 
    Njae. Med tanke på att jag ersätter 2 mål mat om dagen med pulver hade jag hoppats på
    en högre siffra.

Kan ju också erkänna att jag drack 2 glas rödvin på lördag också... :) 
  • anders 1974

Tränade för första gången igår sedan innan jul. Lite seg i bena idag men ingen förändring på
    vågen... (ja! jag är en sådan som väger mig varje dag :)

Har i alla fall lyckats gått ner 9kg nu på 3 1/2 vecka. Roligt också att det har minskat med
    9cm runt midjan.

Ersätter 2 mål mat om dagen i 4 dagar till sedan blir det vanlig frukost och middag med pulver
    till lunch i ytterliggare 2 veckor. Ska även börja äta kolhydrater nästa vecka. Får se hur kroppen
    reagerar på det... 

• anders 1974
    KMW skrev 2013-01-30 12:12:28 följande:
    Imponerande Anders. Jag skulle aldrig fixa att köra pulver eller soppdiet. Då skulle jag gå lös och äta allt onyttigt jag kunde hitta framåt kvällskvisten. Är du inte konstant hungrig??
    Första veckan var jag hungrig nästan hela tiden. Men efter ett tag vande sig kroppen och helt plötsligt
    blev man piggare och piggare. Nu är det nästan tvärtom. Så fort jag äter riktig mat blir jag direkt
    mätt.

Sötsuget försvann efter några dagar men ibland när man går och handlar så lockar det lite när man
    går förbi godis/chips-hyllan men det är bara att hålla händerna i styr.

Sedan är vågen en stor motivationskälla. Roligt att se vikten gå ner och det gör en bara mer
    motiverad att inte äta onyttigt.

Lite jobbigt dock att behöva laga mat dels till barnen och sedan till mig och frugan. Var tillräckligt
    svårt innan med barnen som sprang runt benen när man stod vid spisen.  
  • anders 1974
    KMW skrev 2013-02-01 11:57:30 följande:
    -0,5 kg den här veckan och total viktminskning på 6,5 kg på 5 veckor. 2,5 kg kvar till målvikt!
    Grattis!! Då har vi lika långt kvar till våra mål...
Svar på tråden Ok - viktväktartråd- - finns ni kvar där ute???