Inlägg från: Bella Moon |Visa alla inlägg
  • Bella Moon

Äntligen har vi fått ett till barn!

GRATTIS till barnbeskedet!!!!{#emotions_dlg.flower}

• Bella Moon
    Madeleine Louise skrev 2012-10-25 20:00:37 följande:
    Tack så mycket för alla gratulationer! Det känns underbart har/ska någon av er adoptera?

Jag har ett adopterat barn, vi fick varandra för 2 år sen. Hjärta
  • Bella Moon
    Madeleine Louise skrev 2012-10-29 17:00:37 följande:
    Är det vanligt att handläggarna har så ont om information när de ringer och ger barnbesked? 
    De visste att vi fått en son, men de visste inte när vi skulle få åka. 

Nu har de ringt upp och meddelat när vi ska få åka, men de bad även om ursäkt för att de sagt att pojken är 3 år, tydligen har han inte fyllt 3 år än. Brukar de verkligen ha så ont om information att de måste återkomma? Händer de ofta att de ger fel uppgifter? 

Nu är vi så oroliga att de ska komma med beskedet att något blivit fel och att han inte alls är vår son  

Det är nog ganska vanligt att all information inte stämmer  vid första tillfället. Speciellt om det rör sig om barn med sn. Jag vet att många barn får en ungefärlig ålder eftersom man inte vet så mycket om bakgrunden. Organisationen låter ofta en svensk läkare kontrollera barnets uppgifter och ge sitt uttalande om hur barnet mår. Det kan hända att man då har upptäckt fel i papperna eller ny information som man missat tidigare.
    Jag kände precis som du dag 2 efter barnbeskedet "är hen verkligen min?!", så jag ringde tilll organisationen och sa att jag ville ha hen genast, och frågade om det var säkert att vi skulle få varandra, och fick då svar att hen var min, men att vissa papper återstår.  
Svar på tråden Äntligen har vi fått ett till barn!