• Iam

Styvmammor- hur fungerar det för er?

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bonusmammor-571

Här har ni en grupp för enbart oss bonusmammor.. Där får ni ventilera fritt och så slipper ni påhopp och elakheter. Skicka en förfrågan om medlemskap bara.

Sen TS

Det låter som att det inte är barnet utan mamman som är problemet. Så försök att verkligen fokusera på att skilja barnet och mamman åt. Dom är inte samma person. Att barnet sen blir påverkat av sin mamma är inte heller barnets fel.... Däremot har du en ypperlig chans att skapa egna band till barnet, som ju faktiskt är ditt barns storasyskon!

Sen undrar jag lite.. Hur blir det ditt fel? Vad säger din sambo? Hur agerar ni tillsammans?  

• Iam
    Molly1 skrev 2012-12-10 07:21:03 följande:
    Mitt råd är att fortsätta surfa runt här inne. Alla kloka människor som Ess, Iam, Oldie, Supersurasunksara och otaliga fler har hjälpt mig med de jobbiga och förbjudna känslor som kan uppkomma i en styvfamiljssituation. Ibland har jag skrivit något, men oftast bara läst. Omgivningen har ju oftast många åsikter men INGEN egen erfarenhet och man kan inte förklara hur man mår för någon som efter att man förklarat allt säger "Ja men det är ju bara ett barn... Och du visste ju att han hade barn innan ni blev ihop?".
    Hade inte detta forum funnits så vet jag inte hur jag hade gjort. Tack allihop! 
    Tack vad gullig du är! 
    När man stöter på rätt människor på FL kan det vara skillnaden mellan kaos och kärlek!  
Svar på tråden Styvmammor- hur fungerar det för er?