Inlägg från: Emeliie89 |Visa alla inlägg
  • Emeliie89

Hur sover era bebisar som äter ersättning?

Japp ni såg frågan ;) skriv gärna hur gammalt barnet är med.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-25 14:55
    Vilken ersättning använder ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-27 15:41
    Tack för alla svar :) anledningen till att jag frågar är för att amningen inte funkar och jag tror att jag vill sluta. Har testat ersättning innan men då bara nån enstaka flaska då och då.

Nu inatt fick hon ersättning på natten, vilket hon inte brukar, hon brukar annars ammas och somna om direkt men nu somnade hon inte om.. plus att hon sov dåligt när hon väl somnat, vaknade typ 3 ggr istället för 1 som hon gör när hon ammas. Är detta kanske bara för att hon inte är van vid flaska på natten än?

• Svar på tråden Hur sover era bebisar som äter ersättning?
  • Emeliie89
    Frontline skrev 2012-10-25 07:48:32 följande:
    Sover i spjälsängen och är 4½ månad..
    Jag tänkte mer på om dom sover hela natten eller hur det är.. :)
  • Emeliie89
    AnnaLovisa skrev 2012-10-25 20:00:15 följande:
    Vi har gett nan pro 1, och nu nan pro 2, med snälla magbakterier.
    Har precis börjat med ersättning och också köpt nan pro.. :) får se hur det blir med nätterna för oss :)
  • Emeliie89

Tack för alla svar :) anledningen till att jag frågar är för att amningen inte funkar och jag tror att jag vill sluta. Har testat ersättning innan men då bara nån enstaka flaska då och då.

Nu inatt fick hon ersättning på natten, vilket hon inte brukar, hon brukar annars ammas och somna om direkt men nu somnade hon inte om.. plus att hon sov dåligt när hon väl somnat, vaknade typ 3 ggr istället för 1 som hon gör när hon ammas. Är detta kanske bara för att hon inte är van vid flaska på natten än?

• Emeliie89

Nu har min dotter också börjat med ersättning sen nån vecka tillbaks.. hon äter typ vid 19, 165ml, sen väcker jag henne när vi lägger oss, runt 22-23 och då äter hon 180ml, sen vaknar hon runt 4 och äter 165 och sen sover till 7-8. Hade såklart hoppats att hon skulle sova hela natten som man hört att en del gör men det kommer väl det med :)

Svar på tråden Hur sover era bebisar som äter ersättning?