• Emeliie89

Hur sover era bebisar som äter ersättning?

Japp ni såg frågan ;) skriv gärna hur gammalt barnet är med.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-25 14:55
    Vilken ersättning använder ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-27 15:41
    Tack för alla svar :) anledningen till att jag frågar är för att amningen inte funkar och jag tror att jag vill sluta. Har testat ersättning innan men då bara nån enstaka flaska då och då.

Nu inatt fick hon ersättning på natten, vilket hon inte brukar, hon brukar annars ammas och somna om direkt men nu somnade hon inte om.. plus att hon sov dåligt när hon väl somnat, vaknade typ 3 ggr istället för 1 som hon gör när hon ammas. Är detta kanske bara för att hon inte är van vid flaska på natten än?

• Svar på tråden Hur sover era bebisar som äter ersättning?
  • Frontline

Sover i spjälsängen och är 4½ månad..

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Kattis

Sover i spjälsäng somnar vid 17,30-18,30 och sover till 03-05 får en flaska är vaken 1-1,5 h och sover sen igen ca 1,5h.

3 månader nästa vecka.

• Baralillajag

3 månader den 12/11 somnar med ersättning vid 21,00 sover sedan till 07,00 på morgonen kan vakna till på natten och vela ha några sug på flaskan men somnar direkt om igen

• Emeliie89
    Frontline skrev 2012-10-25 07:48:32 följande:
    Sover i spjälsängen och är 4½ månad..
    Jag tänkte mer på om dom sover hela natten eller hur det är.. :)
  • Frontline
    Emeliie89 skrev 2012-10-25 08:54:05 följande:
    Jag tänkte mer på om dom sover hela natten eller hur det är.. :)
    Jo jag förstod allt att du menade så men man vet ju aldrig

Sover varken bättre eller sämre med ersättning eller bröstmjölk.
    Sover första passet mellan 20 och 01 kanske sen så är det att mata varannan till var tredje timma resten av natten...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • linb

Äter kl 20. Somnar och sover i sin spjälsäng i eget rum. Vaknar mellan 5-6 för att han tappat nappen - får gå och stoppa i den 2-3 gånger. Somnar sedan om och vaknar mellan 7.30-8.00 - sett likadant ut sedan 2 1/2 månaders ålder, är nu 4 1/2 månad

• Danjella

går o lägger sig vid runt 8 - 9 på kvällen, vaknar mellan 03-05 och äter 150ml ersättning
    somnar om till runt 7 och då går vi upp, hon vägrar somna om.
    hon är 4½ månad

• Danjella
    Danjella skrev 2012-10-25 09:25:26 följande:
    går o lägger sig vid runt 8 - 9 på kvällen, vaknar mellan 03-05 och äter 150ml ersättning
    somnar om till runt 7 och då går vi upp, hon vägrar somna om.
    hon är 4½ månad
    hon sover också i själsäng :)
  • Jeff

Snart 7 månader och äter oftast 20, 00, 04. 06.30.

Det blev ingen skillnad när vi gick över från bröstmjölk till ersättning och runt 6 månader började hon, som många andra 6 månaders att äta ofta igen från att bara ätit 1-2 gånger.

Svar på tråden Hur sover era bebisar som äter ersättning?