Hur mycket?!
TS skriver att hon vill ÖKA mjölkproduktionen, och du ger rådet att ge ersättning?! Kan du inte läsa eller? Förlåt men jag blir lite upprörd när jag ser sånt här...
TS, din bebis är effektivare än alla pumpar i världen, så det bästa sättet att öka produktionen är att erbjuda bröstet ofta, ofta, ofta. Mjölken ökar av att brösten stimuleras korta stunder ofta, snarare än att man ammar långa stunder med flera timmar emellan. Lita på din kropp, mängden du får ut när du pumpar säger ingenting om din förmåga att nära ditt barn. Jag har aldrig kunnat pumpa men helammade i 6 mån och min son var en härligt knubbig bebis :) ammar förresten fortfarande nu vid 13 mån och mjölken flödar än. Hojta till om du behöver fler tips!
"Jag tänkte börja pumpa lite för att öka mjölken" skriver hon. Inte "jag tänkte börja med ersättning, tips?" Är så trött på att så fort någon slänger ut en amningsfråga så kommer alltid någon blixtsnabbt och säger "ge ersättning". Precis som många BVC verkar göra. Den här tråden ligger i kategorin "Amning". Hon vill ha hjälp med sin amning. Ersättning stjälper många gånger amning.