• Tilolo

Vad är det tokigaste du gjort under en manisk period?

Jag har inte blivit diagnosticerad med någon av dessa typer 1 eller 2 (konstigt nog!!) eftersom jag har väldiga problem med att nästan aldrig vara i något mellanläge.
    Men jag kanske inte svarade tillräckligt tydligt på frågorna när jag gjorde min utredning för andra diagnoser.,.,

Jag känner i alla fall igen det som beskrivs här av att bli hypermanisk när jag köpt saker och utan att nämnvärt ha reagerat på summan. Nu har jag inte köpt på mig saker på ett tag och det är jag glad över. 🙏🙏 
    Får fundera vidare på om det är något mer extremt jag har gjort. 

Innan jag fick mina andra diagnoser så kunde jag använda manin till att kamouflera bort mina svårigheter med att tex, fungera i sociala sammanhang. Jag kunde ge ett skev av att jag var på ett sätt som inte alls stämde, något som också gjorde att människor att jag var spännande som hade så mycket saker för mig. Manin var _användbar_ till mycket för att orka med mitt liv, som inte fungerade egentligen. Men tillslut orkade inte min kropp efter det maniska skovet och jag föll ner i att självskada. 

Det är märkligt hur det fungerar för ångesten är verkligen något som ger bränsle till min mani. Jag lyckas vända måendet, fast det blir istället ett tillstånd där jag inte känner någonting för att sen återigen falla ner i mörkret där allt känns meningslöst.

Kämpar dagligen med att försöka bli medveten om när manin drar igång, vilket är väldigt svårt då den i mitt fall, är självgående. Men jag tycker i alla fall att jag blivit bättre på att kunna känna en markant skillnad på hur manin känns i kroppen än tidigare. Jag märker nu när den dragit igång och kan då lyckas stoppa mig själv genom att förstå vad jag har gjort och varför. Det är min typ av *medicin*. 

Svar på tråden Vad är det tokigaste du gjort under en manisk period?