Inlägg från: Anonym (linda) |Visa alla inlägg
  • Anonym (linda)

Vad är det tokigaste du gjort under en manisk period?

Gjort av med sjukt mycket pengar.
    Anlitat hantverkare att ex bygga om hemma.....och sedan bli osams med dom och slänga ut dom.

Kör bil som en galning.
    Går på krogen och dricker mig redlös.

Gjort hur mycket sjuka grejer som helst.. 

• Anonym (linda)

Jag är inte hypomanisk så ofta, mer depressiv.

Men jag blir faan inte riktigt klok.....fast det fattar jag ju inte just då. Det är ju först efter den hypomaniska fasen som jag inser hur "knäppt" jag betett mig.

Jag får oxå sexlust.
    En jäkla energi....brukar beskriva att jag är "hög" på lycka.

Köpte ett löpband och kutade 1 mil varje dag.....och när jag kom ner och blev åt det depressiva hållet så sålde jag det.

Kan ju inte annat än skratta åt eländet nu.....men jag är nog rätt jobbig och leva med tyvärr. 

• Anonym (linda)

Jag har testat typ alla medeciner och varit så ner drogad i 4 år.
    Jag har försökt ta mitt liv så många ggr under dessa år. Farit in och ut på psyk.

Testat ECT....ja jag har verkligen testat ALLT.

Bestämde mig för att sluta med allt utom antidepressiva och fick terapi i form av DBT.

Har aldrig mått så bra som jag gör nu. Varit stabil sedan Mars.

10 år av mitt liv är borta pga den här skiten.

Just nu sitter jag med en bebis mage och mår kanon, har dessutom börjat jobba 50%....vilket jag inte gjort överhuvudtaget på 4 år. Varit sjukskriven fram och tillbaka i 10 år.

Jag tror inte att jag kommer prova på medicin igen. Men jag ska aldrig säga aldrig.....kanske blir jag jättesjuk igen framöver och då gör man ju allt för att må bättre.

Men just nu funkar livet med terapi

• Anonym (linda)

Jag äter sertralin 50 mg och har gjort sedan 2002. Har testat att sluta, men blir dålig.
    Jag vågar inte sluta. När jag är dålig så ökas dosen och när jag mår bättre så är den lägre.

DBT är en terapi form som ändrar ditt beteende.
    Googla Dialektisk Beteende Terapi.

Tog 9 år innan jag fick info om den dock.....synd att man inte fick veta om den tidigare.

Varför vill du inte testa Lamictal då?? 

• Anonym (linda)

KBT fungerade inte på mig heller.

Jag gick inte upp av Lamictal.
    Har haft anorexi tidigare i livet och va livrädd att gå upp.

Gick dock upp 20 kilo på 2,5 månader av Litium.

Topimax gick jag ner 10 kilo av.
    Tegretol och Lamictal gav ingen viktpåverkan.

• Anonym (linda)

Jag har precis börjat jobba 50% och det funkar bra. Hållt på snart 2 månader.
    Känns som det räcker nu början. 

Ska ha barn snart och efter mammaledigheten hoppas jag ju komma igång igen. 

Svar på tråden Vad är det tokigaste du gjort under en manisk period?