• Anonym

Bryr sig inte folk om hur deras (små)barn är klädda?

De säger kanske samma saker till de andra barnens föräldrar också? Eller menar du att de specifikt pekar ut er som ett praktexempel?

• Anonym

beror väl på att alla tycker olika., Jag hatar termoleggins och har inte det till mina barn, inte barnen heller gillar det.Ullsockor går fetbort, jag hater dem. Underställ har vi till sonen som går på utedagis.

• Anonym
    Colisa skrev 2012-10-22 19:00:28 följande:
    Termoleggings, vad är det? Tjusigare namn för långkalsonger?
    Jag gissar det. Nu för tiden har barn de mest märkvärdiga kläderna om man ska lita på namnen...
  • Anonym

Jag är rätt säker på att det bara är sånt de säger, jag har fått höra det med alla mina fyra barn; vilka bra kläder, vilka fina färger, så mycket ombyte osv osv   

• Anonym

Termoleggings köpte jag till mig själv på Netto för 39 kr paret, varma med flossad insida perfekt för de som fryser.

• Anonym

Vi får också komplimanger för kläderna. Främst för två saker:

1. Att vi inte klär vårt barn för varmt. Ja, hon har kompisar på förskolan som har vinterkängor och overall. Vi bor i Skåne, och det var 16 grader häromdagen.

2. Att hon har så mjuka och lekvänliga kläder. Alltför många tre-fyraåringar kommer till förskolan i smala, coola jeans och kan knappt sätta sig på en stol.

För mig är det här helt naturliga och självklara grejor, så jag vet inte hur andra tänker. De kanske tänker likadant om oss - undrar varför vår unge går i ofodrade skor och vindfleecejacka, respektive mjukisbyxor.

• Anonym

Jag tror de berömmer å att man ska fortsätta skicka med bra kläder. Jag ahr också fått mycket beröm, med alla barnen, och vi har inte haft några speciella kläder, men alltid haft "kläder efter väder", mycket extra innekläder, en extra uppsättning ytterkläder/skor och nån varm tröja etc

Det värsta jag sett var ett barn där regnkläderna var så små att muddarna nätt och jämnt nådde nedanför armbågar och knän....Har aldrig sett nåt liknande, fattar inte att personalen satte på barnet de kläderna, som att klä en femåring i stl 80 typ...

Svar på tråden Bryr sig inte folk om hur deras (små)barn är klädda?