• Anonym (förstår inte)

Bryr sig inte folk om hur deras (små)barn är klädda?

Nästan varje dag får vi höra från dagis hur bra kläder vi har till vår 1,5åring. Visst försöker vi hitta bra grejer men vi lägger inga enorma summor på kläderna. Inte heller lägger vi massor med tid på att hitta reor utan det är bara sånt som man råkar få se (ja, vi missar säkert massor).

Exempel på några av de senaste sakerna som prisats är:

Termoleggings: 29:- på Ica Maxi
    Underställ: 10:- på loppis
    Tjocka ullsockor: 40:-  paret på Stadium

Det borde alltså inte kunna vara andra föräldrars ekonomi som gör att vi konstant får dessa kommentarer men vad är det då? Ointresse? Okunskap? Visst, t ex skalkläderna kanske inte alla har råd med, men resten?

• Svar på tråden Bryr sig inte folk om hur deras (små)barn är klädda?
  • Tow2Mater

Får ni dessutom hora hur dåliga kläder andra foräldrar koper, eller? Tycker inte fskpersonal borde diskutera det med er.

• Anonym

De säger kanske samma saker till de andra barnens föräldrar också? Eller menar du att de specifikt pekar ut er som ett praktexempel?

• Anonym

beror väl på att alla tycker olika., Jag hatar termoleggins och har inte det till mina barn, inte barnen heller gillar det.Ullsockor går fetbort, jag hater dem. Underställ har vi till sonen som går på utedagis.

• Anonym (förstår inte)

Jag vet inte om andra föräldrar får höra samma sak. Det är väl möjligt men jag förstår inte riktigt syftet isf. Hade det bara varit nått enstaka plagg som prisats skulle jag inte tänkt på saken men allteftersom hösten gått har det blivit fler och fler kommentarer på det temat. Till slut börjar man ju undra om övriga föräldrar skickar med helt katastrofala kläder

• Colisa

Termoleggings, vad är det? Tjusigare namn för långkalsonger?

• Anonym
    Colisa skrev 2012-10-22 19:00:28 följande:
    Jag gissar det. Nu för tiden har barn de mest märkvärdiga kläderna om man ska lita på namnen...
  • Purpurbräcka
    Anonym skrev 2012-10-22 18:47:40 följande:
    beror väl på att alla tycker olika., Jag hatar termoleggins och har inte det till mina barn, inte barnen heller gillar det.Ullsockor går fetbort, jag hater dem. Underställ har vi till sonen som går på utedagis.
    Nu blir jag nyfiken. Vad är det ni ogillar med ullsockar?
  • Anonym (förstår inte)
    Colisa skrev 2012-10-22 19:00:28 följande:
    Nån lite varmare variant på leggings. Åtminstone våra är tjockare och mer byxliknande än ett par långkallingar. Riktigt gosiga iaf och jag skulle gärna haft ett par
  • Anonym

Jag är rätt säker på att det bara är sånt de säger, jag har fått höra det med alla mina fyra barn; vilka bra kläder, vilka fina färger, så mycket ombyte osv osv   

• Anonym

Termoleggings köpte jag till mig själv på Netto för 39 kr paret, varma med flossad insida perfekt för de som fryser.

Svar på tråden Bryr sig inte folk om hur deras (små)barn är klädda?