• Anonym

Min pojkvän vill inte att jag hör av mig :(

att hålla kontakten med sin partner i ett distans förhållande tycker jag oxå är extremt viktigt. min kille jobbar utomlands för tillfället så vi träffas bara 1-2 gånger i månaden, men inte tjatar vi ihjäl varandra för det. Vi hörs någon gång vid lunch och en gång på kvällen. och det är inte så att vi MÅSTE säga god morgon och godnatt till varandra varje morgon/kväll för det. Hade du varit min kille och bombat sönder min telefon på det sättet så hade jag bett dig att söka hjälp.. det du gör är inte sunt, speciellt inte för dig.

• Anonym

Jag hade en pojkvän flera år sedan som höll på så som du TS och det är så fruktansvärt jobbigt. Man hatar till slut telefonen och slutar att ha med sig den då den piper konstant och det blir så jäkla pinsamt till slut att man skäms. Det höll en månad innan jag till slut flippade ur helt och bad honom dra. Ge snubben lite andrum och låt honom få sakna dig för omväxling skull. 

• Anonym
    auhgh20 skrev 2012-10-22 22:41:22 följande:
    Fy fan vilka tråkiga, dåliga, och typiska svenska respons ni skriver. Varför är det dåligt att ha kontakt med sin pojkvän? Varför är det dåligt att vara ''på?''  Varför är det dåligt att vara ''efterhängsen?''. NI har ju fan problem! Om man skickar sms till sin pojkvän och det  räknas som på, jag vet inte vad. Tycker ts är normal och ni som säger att ts är efterhängsen är efterblivna. Varför är det fel att skicka sms till någon man älskar?
    Han jobbar. Han sa han skulle ringa på lunchen. Han bytte däck på en  bil men ts kunde inte ge hon 2 timmars frist utan skrev och ringde INNAN han ens haft en chans att bli klar. Sen smsar hon för fullt när han är hungrig och trött och slutligen väcker hon honom! Är det helt normalt enligt dig?
  • Anonym

Kan till viss del förstå ts med, de har varit ihop i 8 mån o träffas bara på helgerna, hon är ju iaf i nykär stadiet, han kanske är steget längre. Alla är inte lika, en del säger ju att de inte smsar så mycket mm, men kräv eller tro inte att alla andra är som er. Tycker ts kille att detta är jobbigt är det hans ansvar att säga ifrån, ingen annans. Visst, ts kan hejda sig en aning, men det är inte alltid så lätt. Med avstånd och nytt förhållande så känner man sig kanske inte så säker i alla lägen.

Och finns säkert nån som ska gnälla på detta inlägget, gör det, men tänk ändå på att alla är vi olika och det är inte upp till oss att leka ts kille mm. Ge konstruktiva råd ist.

Ts, skicka inte ett enda sms på en hel dag. Hör han inte av sig så skicka inga dagen efter heller. Är han kär i dig så kommer han undra över denna plötsliga tystnad. Om inte så bör du ta till dig att han kan ha förlorat intresset.

• Anonym
    Fiona M skrev 2012-10-22 23:08:44 följande:
    en enda detalj som du kanske missat ur trådstarten:

Tagga ner på sms kontakten eller på deras kontakt alls?
  • Anonym

Personligen hatar jag mest följdfrågorna. Lägg ner dem och skriv att du saknar honom, utan krav på svar från honom, så tror jag han kommer att ha lättare att hantera ditt smsande.

• Anonym

Jag tycker TS ska försöka nå fram till sin kille, verkligen visa vad hon känner. skicka små nallar, blommor, gömma gulliga lappar över hela hans längenhet. Han vet nog inte hur mycket hon älskar honom.

Not.  

• Anonym

TS, vad är du sjukskriven för?

Hur ofta har du träffat den här killen (antar att ni träffats på nätet?)? 

Vad gör du på dagarna? Har du vänner? 

• Anonym

Precis, ta det lugn tjejen, du är ju tydligen ung, det märks. Men du behöver inte bombardera med sms! Ta det lilla lugna!!

• Anonym

Å gud, jag får klaustrofobi bara av att läsa er kommunikation. Jag levde i ett distansförhållande i ett halvår (130 mil) Vi ringde upp varandra en gång om dagen ungefär för att prata igenom dagen och säga godnatt. Det tyckte jag kändes sunt...

Svar på tråden Min pojkvän vill inte att jag hör av mig :(