Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Min pojkvän vill inte att jag hör av mig :(

jiiiiiiisses....

Jag tycker att jag kan messa maken ofta under dagen (jag sitter hemma o tråkar, gravid och skriver uppsats, bor mitt i skogen och har inte tillgång till bil och han jobbar 10 mil bort och pendlar dagligen så det blir låååånga ensamma dagar)... men herregud....jag är ju lugn i jämförelse..haha

Kära TS...BACKA!!! Man måste inte säga godmorgon, gomiddag och godnatt varje jävla dag...jag har haft distansförhållanden och vi har kanske på sin höjd pratat i telefon en gång / dag och då har det varit på kvällen, inte varje kväll men kanske varannan.

Din kille har ju ett liv vid sidan av dig, det måste du acceptera, det kommer han att ha även om ni blir sambos tex en dag...det är lite "Kaninkokerske-varning" på detta tyvärr...

Är du 15 år? Isf kan jag förstå och acceptera, i annat fall måste du jobba på din självständighet.

• slemtorsk i din bralla

jag brukar räknas som en sån där efterhängsen typ *S* men jag kan berätta att på alla de jobb jag har haft har mobiltelefonen inte varit tillåten att ha på under arbetspassen, man kan kolla den på rasten möjligtvis men annars är den avstängd.

Hade en dejt ett tag - vi var inte ens ihop utan hade träffats 2-3 ggr utan att det ens hände något mellan oss om ni fattar... men en gång när jag kollade mobilen på en rast så hade jag 23 sms från honom.. varav minst 15 var typ "hoohooo...vill du inte prata med mig, vad har jag gjort??"

Min man messar mig ibland under dagen via talk (finns på mobiler och på g-mail) men det kan dröja timmar innan jag svarar honom och vice versa....jag går hemma just nu och han jobbar men ingen av oss sitter ju klistrade vid dator/mobil. Eftersom han känner till storyn med min "stalker" så brukar vi lite skämtsamt skriva just "Hooohooo" om det är något viktigt....men är det viktigt så kan man ringa också...

TS... du får komma in o försvara dig nu eller har du insett att det faktiskt är hos dig felet ligger?

• slemtorsk i din bralla
    Anonym skrev 2012-10-22 15:58:56 följande:
    ?
    ja genom att pressa honom ytterligare... och kräva bekräftelse.. "om du inte vill vara med mig...."

JAG LOVAR... om han inte vill vara med dig så säger han det.. du pressar fram det genom att tjata....

Prata med honom om några dagar och förklara att du VET att du gått till överdrift och att du ska försöka skärpa dig (om det är din plan) så kan ni göra upp en plan att ni tex messar och säger god morgon och sen att ni ringer på kvällen och pratar...OM inte någon av er har andra planer, tänk tex om han ska gå på bio med några polare, gå o träna eller åka till sina föräldrar för att ge några exempel.. då kanske han inte kan ringa dig just den kvällen och prata bort en halvtimma...jag förstår inte ens vad ni pratar om ifall ni rings varje dag plus alla dessa sms....

Det kan ju inte finnas något kvar att prata om när ni väl ses!?!?!?

OCH om du är sjukskriven, kan inte du åka till honom i veckan och sova över någon natt istället för att trackasera honom med sms????
  • slemtorsk i din bralla

Har du ingen familj? Inga vänner? Inga intressen?

Hur i hela friden träffade du den här killen om svaret är nej på ovanstående frågor??

Läs böcker, börja träna, ring kompisar, messa kompisar (men så klart även där i rimlig utsträckning) prata med dina föräldrar, syskon, din släkt.....

Skaffa dig ett eget liv, du kan aldrig aldrig leva genom någon annan.. DU kan aldrig få en fungerande relation om du inte klarar av att ha ett självständigt liv.

• slemtorsk i din bralla

jag läste upp TS för min man... jag hann inte längre än till lunch-samtalet då min man avbröt mig med orden "sluta för fan... jag känner mig helt trängd och då är det inte ens mig det rör"........

Förstår som sagt att killen sagt ifrån, frågan är vad du TS kommer att göra för att förbättra situationen?

• slemtorsk i din bralla
    EnAnonumius skrev 2012-10-23 10:58:21 följande:
    Du det handlar om 10mil.. 10mil.
    Herregud det är ju inget avstånd. Jag bor i stan själv med "nära till allt" och tycker 10mil är inget avstånd alls, inte ens om jag hade min make 10mil i från.

min man pendlar 10 mil dagligen.. det är lite drygt och han letar ju jobb närmare men det är ingen panik, det funkar så att säga och har gjort i över 2 år.

10 mil är inte distans för mig, man kan ju ses mitt i veckan utan problem särskilt om TS är sjukskriven
  • slemtorsk i din bralla
    Smultronpajen88 skrev 2012-10-23 11:12:59 följande:
    Det enda jag ser är sms 06:30...
    ??! ;(
    hela konversationen finns inkopierad på flera ställen i tråden
  • slemtorsk i din bralla
    ardath bey skrev 2012-10-23 13:14:45 följande:
    Angående avståndet: Det kanske är dumt att ge TS idéer om att det inte är så långt. Då hörs det snart "hoho?" i pojkvännens trappuppgång, på hans jobb och snart säkert även från bakluckan på hans bil...
    ja ojsan......tänkte inte på det..eller på hans jobb..

"hooohooo"
  • slemtorsk i din bralla

det jag funderar över är hur killens chef och kollegor ställer sig till detta ständiga messande....jag vet att de chefer JAG har haft hade gått i taket totalt...

Svar på tråden Min pojkvän vill inte att jag hör av mig :(