• Thaleya1

Min pojkvän vill inte att jag hör av mig :(

Jag måste hålla med om att du måste tagga ner TS, För just nu skrämmer du bort honom. Om du inte hör av dig så mycket så kommer nog han att höra av sig till dig.

1. Om han säger att han ska ringa vid lunchen, så ringer han säkert vid lunchen, sms då alltså inte fram tills lunchen.

2. Skriv inte hoho, eller nått annat om han inte svarar, svarar han inte så ser han inte/har inte tid/vill inte svara, då blir han ju bara irriterad om du smsar igen.

3. Om han säger att han är trött ring inte igen då.

4. Tagga ner med alla hjärtan och saker, det tar ner hela förhållandet på en barnslig och behövande nivå, det blir som att din lycka beror på om han skriver eller ej.

5. Du kan ju inte läxa upp honom för att han inte skickar krambjörnan och I love you's i varje sms, tagga ner, bara för att man inte säger det hela tiden så betyder det inte att det inte är sant. Det känns tillochmed mer äkta om man endast hör Jag älskar dig några gånger i veckan, än 20 ggr per dag.

Det känns som att du behöver så mycket mer än vad han kan ge just nu, som att du behöver mer självförtroende, aktiviteter under dagarna, eller bara att se mer utav honom. Du måste bli säkrare i dig själv och hans kärlek till dig, enligt mig så sågar du dig själv i foten just nu :(

• Thaleya1

Jag förstår att det är jobbigt om du är jättekär och sjukskriven och har ett distansförhållande. Men nyckeln till ett distansförhållande är att fylla sina dagar med tillräckligt intressanta saker för att ha något att prata om på kvällen innan man somnar.

Det första som skulle gynna dig är umgänge, umgänge med andra under dagarna, kompisar när de inte jobbar eller familjen. Kanske kan du skaffa ett husdjur som du kan ge kärlek till så att du inte känner dig så ensam och obekräftad hela tiden, en katt, eller ett marsvin typ om du tror att du klarar av att ta hand om det.

Sen aktiviteter, en hobby eller flera skulle också gynna dig mycket. Se på serier, läs böcker, dreja en kruka, spela spel osv..

Just nu är du beroende av honom, och han blir skrämd och känner sig trängd. Jag tror att han verkligen älskar dig TS och Nej han är inte otrogen.

• Thaleya1
    Sephrenia89 skrev 2012-10-22 15:21:59 följande:

Kan knappast vara åldersrelaterat, jag själv är 23, är samma person som jag var när jag var 20 och jag hatar att bli kvävd på de där viset (pga psykiskt sjuk fd sambo som hade kontroll behov därav har jag även en annan syn på livet).. Min nuvarande sambo som jag träffade när jag var 21, han är 38 och hade en fru som kvävde honom på samma sätt som TS. Han kan vara borta hela kvällen och jag skickar ett godnatt sms, låser dörren och lägger mig.. Han kommer när han kommer och det är mig han kommer till och det är jag nöjd med. Vuxna människor ska kunna klara sig utan sin partner en stund. Däremot är jag iallafall inte nykär men helt överlycklig och kär i honom och distansen är en krydda i det... Och dagar eller veckor vi är bara vi är underbara och när hans barn är hemma är det en annan vardag :)
    Håller med, möjligtvis att jag var lite mer barnslig och ville ringa en gång me rän jag gör idag när jag var 16, men det var väl mer för att när man var 16 så var man hormonell som fan, iaf jag.

Känner många 40 åringar som skriver som TS, så jag tror inte att det är åldersrelaterat.
  • Thaleya1
    Anonym skrev 2012-10-22 15:56:06 följande:
    jag höll mig från att morgonsmsa men han gjorde det inte heller:(
    Tänkte se om han skulle skriva, så jag smsade vid 11

Jag 11.00 - vad tyst du är :/ Vill du inte vara med mig så kan du väl säga det istället för att låtsas och sakta sudda ut mig ur ditt liv??:(

Han ringde upp 11:30 och sa att han tänkt ringa på lunchen, att han tänkte att jag sov och inte ville väcka mig med signalen av smset.. dålig ursäkt ./ vi pratade en halvtimme iallafall.

Jag 12:25 - är du säker på att du älskar mig?
    han 12.34 - JA!:) Jag måste jobba nu, ringer dig senare.Puss

sen har jag inet smsat något mer 
    IIIIH.
    TS han vill ju vara med dig, det enda han tycker är jobbigt är att du är så på samt så beroende av att ha bekräftelse ifrån honom.

Så att anta att han inte vill vara med dig för att han inte smsar hej på morgonen är verkligen att ta i. Mer kontakt betyder inte mer kärlek.

Imorgon när du skriver till honom så föreslår jag att du kan skicka ett morgon sms, där du skriver Godmorgon Älskling, sovit gott?

Sen när han svarar så kan du svara om han ställer någon direkt fråga annars så svarar du inte. Då väntar du tills han hör av sig nästa gång.

Och om det är så att han inte hör av sig på lunchen, eller på kvällen, eller på morgonen dagen därpå så betyder det fortfarande inte att han inte vill vara med dig, bara att han är upptagen.

Du kan utan tvekan ringa någon gång på kvällen innan du ska sova och säga typ tja, vad har du gjort idag då babe? Ok "berättar nått intressant", osv. Sen aja, nu ska jag sova, älskar dig vi hörs imorn, puss.

Snälla TS tänk efter, Om du frågar Älskar du mig? och han svarra ja, får det dig att må bättre? Det gör det nog inte, det som skulle få dig att må bättre är om du aldrig frågade och han sa det självmant. När du frågar så så behöver han ju inte säga dte igen på ett tag, alltså blir det bara sämre för er båda. Sluta fiska bekräftelse, eller tro att han inte gillar dig, enligt mig verkar han vara jättekär i dig.
  • Thaleya1

Ts vi vill veta hur det har gått för dig, är ni fortfarande tillsammans?
    Har du lyckats tagga ner?

Svar på tråden Min pojkvän vill inte att jag hör av mig :(