Anonym skrev 2012-10-22 11:52:47 följande:
TS: Jag var precis likadan i din ålder. Kollade min mobil hela tiden, kunde inte gå nånstans utan att ha den med mig. Men du måste lära dig detta.. Om du får ett sms ifrån honom, svara inte direkt.. vänta minst 2 timmar. Sen när du svarar så försök undvika allt gulligull och bekräftande. (Det är bara tröttsamt).
Hitta på saker, umgås med dina vänner m.m
Sätt upp lite delmål för dig själv. T.ex:
1. Se en film, och lova dig själv att inte titta på mobilen under Hela den tiden! (Även om du får ett sms).
2. Om du ska in till stan, ta inte med dig mobilen, utan vänta tills du kommer hem igen.
Delmål på några timmar är det bästa. Tilllsut slappnar du själv av och kommer på "Nu har det gått 2 timmar och jag har inte tänkt på honom på hela tiden". Det kommer göra dig paff, men det är otroligt skönt!
Sen när du har fått ett sms av honom (innehållande frågor), och du inte svarar på låt oss säga 6-7 timmar, så kommer din pojkvän tycka det är avslappnande.
Just nu är din pojkvän stressad. Jag kan tänka mig att han får liiite ont i magen varje gång det piper i telefonen. När han stiger upp på morgonen och ser "3 missade samtal och 4 meddelanden", så suckar han och ORKAR bara inte...
Med tanke på hans uthållighet hitills, så är jag rätt säker på att denna killen verkligen gillar dig! Mycket!
Så lugna ner dig, och sätt upp delmål.
Jag gjorde det, och idag är vi sambos, planerar barn och varit tillsammans i snart 6 år.
Lycka till! =)
Men precis! Ts, umgås med kompisar utan att sitta med näsan i mobilen hela tiden, sms:andes din kille! Det är ändå inte särskilt kul att umgås med en kompis som är mer intresserad av vad som händer på telefonen än att umgås med en.