Inlägg från: MoaElis |Visa alla inlägg
  • MoaElis

Några frågor om marsvin

Batte skrev 2012-10-27 07:29:58 följande:
    Tänk på att buren du har hemma inte kommer funka som transportbur. För den du har hemma bör vara större än att den går in i bilen. 

För övrigt ångrar jag att vi skaffade dom stackars djuren. Efter nyhetens behag insåg barnen att marsvin är så tråkiga djur som dom faktiskt är. Nu bär vi föräldrar nästan hela ansvaret, och trots att ungarna gått med på att skänka bort dom vill ingen ha dom. 

Skaffa hund eller katt. Smådjur är en pina, jag börjar undra om det inte är djurmisshandel med djur i bur. Om du inte är pensionär med evig tid och tålamod att leka med djuren. 
    Djur blir vad man gör dom till, självklart är djuren tråkiga om man bara har dom i buren. Vad hade barnen väntat sig? Att dom skulle börja göra volter i buren?  Marsvin är  för övrigt nöjda bara dom har mat & en kompis, dom har inget behov av att bli "lekta med".... Att ha sällskapsdjur i bur är inte misshandel, sålänge den är stor nog. Marsvin bör också få komma ut ur buren någon timme per dag, då är dom mer än nöjda. 

Själv har jag haft marsvin hela min uppväxt, aldrig tröttnat. -Dom är jätte charmiga små djur.

">

Svar på tråden Några frågor om marsvin