Inlägg från: Åja81 |Visa alla inlägg
  • Åja81

Några frågor om marsvin

Marsvin är trevliga och roliga djur! Min 6åring fick en i present, och strax därpå köptes en till till min 4åring i present. Dom ska helst inte gå ensamma utan behöver sällskap.
    Jag har buren i köket och det är trevligt att se dom och höra deras skrik efter mat när man är i kylskåpet!
    Jag köpte marsvinen till barnen men tar på mej hela ansvaret, jag vet att barn kan ledsna på dom vilket dom inte gjort ännu..men dom glömmer bort att mata osv, jag sköter allt..=)

Hade själv marsvin när jag var tonåring och har saknat dom sen dess..
    Tycker absolut att du kan köpa marsvin till barnen. Mina barn får hålla marsvinen när jag är med, dom får inte bära dom ,bara sitta med dom i knät på golvet.

I tisdags fick jag en trevlig överraskning, det var 3 marsvin i buren istället för 2...jag har 2 honor men den ena sist köpta har blivit parad innan den kommit till oss...den fick bara en bebis som tur var och visst har jag sett att den var lite tjock men den har också ätit som en häst...av förklarliga skäl...
    För oss var det bara välkommet för mitt 3dje barn vill gärna ha ett marsvin att hålla och hon är snart 2år, lite liten men jag är ju med så bebisen ska bli hennes sen. Bebisen få ingen av barnen hålla ännu...=)

Svar på tråden Några frågor om marsvin