• Limpan

Känner mig som Världens sämsta mamma :-(

Är nybliven mamma till en liten gosse som idag blir två veckor. Då amningen inte fungerat som den ska har vi den senaste veckan kört med ersättning istället. Nu till mitt problem. Då jag är helt ny på denna fronten har jag varit så dum att jag har tagit vatten i drickfärdig temperatur direkt ur kranen, vilket jag idag fått höra att man absolut inte ska göra! Både i köket och i badrummet. Känner mig så jävla dum! Tyck ni att jag levt under en sten hela mitt liv och att jag är dum i huvudet, men skulle jag vetat om det skulle jag ju givetvis inte gjort så! Så nu sitter jag bara och väntar på att han skabli dödssjuk

• Svar på tråden Känner mig som Världens sämsta mamma :-(
  • Limpan

Vi har kommunalt vatten. Sitter och tittar på lillen som sover och det hugger riktigt i hjärtat

• Limpan

Läser man runt på familjeliv (som jag vet att man inte ska göra) så känns det faktiskt som om jag gett honom gift! Tur att han bara fått det i en vecka! Fast han är ju bara två veckor och så liten....

• Limpan

Jag gick hotell & restaurang på gymnasiet och fick inte ens då höra att man inte ska använda varmt vatten. Jag har nog verkligen bott under en sten Jag försöker tänka på dom gravida och ammande som röker och dricker alkohol trots att dom vet att det är farligt. Jag gjorde ju detta pga okunskap. Nu tar vi kallt vatten och värmer till önskad temperatur i micron, är det okej? Och är det bara jag i hela sverige som gjort detta???

• Limpan

Tack för era svar! Känns mycket bättre nu faktiskt. Man vill ju inget annat än att göra rätt för sitt barns bästa!

Svar på tråden Känner mig som Världens sämsta mamma :-(