Inlägg från: Fåret Shaun |Visa alla inlägg
  • Fåret Shaun

- bf juli 2013 -

Hoppar in här. 
    Fick ett svagt plus idag, mannen kräver omtest. Men det får vi se om han får igenom....

Men kaffet har varit svårt att dricka i några dagar.

Jag funderar på att berätta för barnen med en julklapp om att syskonet som de tjatat om i ett år kommer när sommarlovet har börjat

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun
    MarieOlisan85: BF 1 Juli 2013 ( Tredje barnet )
    MalinTherese: BF 1 Juli 2013 ( Andra barnet )
    Rebban: BF 29 Juni - 1 Juli 2013 ( Första barnet )
    BillieJean91: Bf 1 Juli 2013 ( Tredje barnet )
    Jane Doe: Bf 1 Juli 2013 ( Första barnet )
    Lillasyster82: BF 1 Juli 2013 ( Första barnet )
    Jes55: BF 2 Juli 2013 ( Första barnet )
    Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )
    Fåret :BF 3 Juli 2013 (Fjärde barnet)
    Det är fint att peka
  • Fåret Shaun

Brumma bra skrivet. Om man är lite överviktig och bm tar upp om glykos-test kan man säga nej. Min sista grav ville min bm att jag skulle göra, men då jag kräktes av allt sött sa jag nej. Inte obligatoriskt att göra. 

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun
    Tiger Af Lilja skrev 2012-11-01 09:31:58 följande:
    jag fick svagare på testen och dag blöder jag så mf för mig, men lycka till ni andra!
    Kram.
    Det är fint att peka
  • Fåret Shaun

Att jag inte har gjort glykostestet är bla att jag itne kunnat äta och dricka sött som gravid. Även att om de tar blodprov ligger mina sockervärden väldigt lågt, samma med järnvärdet. 

Har nu ringt för att få en tid till samma bm som vi haft de förra gångerna. Hon har blivit roligare för varje gång "Oj här finns inget huvud" sa hon till oss en gång jag skrattade och påpekade att jag såg det på ul och ett huvud har inte trillat ut.
    Hon har blivit mer avslappnad varje gång.
    Har nu beställt en ny jacka inför vintern och ska upp på vinden och kolla var mina foglossningsbälten är. Troligen kommer de behövas om någon vecka.

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun
    Juli2013 skrev 2012-11-01 12:31:34 följande:
    Fåret shaun: oj! Vilken vecka är du i och hur tidigt kan man få foglossning? Hur känner man det?
    Med första barnet v 12, andra barnet v 5 och tredje v 7

Med de två senaste har foglossningen suttit kvar i ca 3 mån efter förlossningen.

Det gör ont som fan i nedredelen i ryggen och runt. det är bäckenet som förbereder sig för förlossning. Har man bälte eller något och drar ihop bäckenet känns det ok, aldrig bälte när man sitter

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun
    Laconian skrev 2012-11-01 20:16:33 följande:
    Fåret Shaun: Hade du också problem med foglossning sist? Jag var sjukskriven från v. 30 då jag inte ens kunde rasta hunden utan att få lida senare mot kvällen för det. Det var fruktansvärt så jag HOPPAS att jag slipper det denna gång.
    Jag blev sjukskriven med första omkring v20 då jag har tungt jobb, med den andra var jag föräldraledig och blev sjukskriven 50% från v 12-30 sen 100%. Med tredje blev jag sjukskriven från v 15 då jag jobbade igen.

Nu pluggar jag så inga tunga lyft

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun

Fixar inte lukten av rått kött. Eller äta sötsaker. Sanningen är att jag inte vill äta alls, naturdiet dricker jag istället för frukost och lunch.

Det är fint att peka
  • Fåret Shaun

Med mitt första barn se de på gynakuten att man kan se hjärtat i v5-6 med vul. 

Det är fint att peka
Svar på tråden - bf juli 2013 -