Inlägg från: Jane Doe |Visa alla inlägg
  • Jane  Doe

- bf juli 2013 -

Jag hoppar in här jag också. Plussade för några dagar sedan men då jag även fick svagt plus utan stegring förra månaden följt av ett tidigt missfall så ville jag försäkra mig om att jag fick en tydlig stegring denna gång innan jag vågade hoppas på något. Idag fick jag ett starkt plus och gravid 2-3 på digitalt så det känns bra.

BF 1 juli, första barnet.

• Jane  Doe

Ni som har barn sen tidigare, när behövde ni köpa mammakläder första gången?

• Jane  Doe
    vacker flicka skrev 2012-10-24 15:56:17 följande:
    hej tjejer, jag plussade igår,  tänkte om jag kunnde få hoppa in i denna tråd med er. jag ska ha bf 2 juli

Välkommen! Är det första barnet?
  • Jane  Doe
    Tiger Af Lilja skrev 2012-10-24 19:30:03 följande:
    Hörrni, jag kanske måste lämna gruppen, är lite chockad. testade med rfsu nyss och det visar negativt, fick ju plus med billiga tester i fredags :O jag anar ett svagt streck på rfsu, men borde inte det visa superstarkt nu..är väldigt besviken. Sen det andra testet har 3 streck, varav det som när närmast teststrecket är starkast..men för nära.. Köper ett digitalt på fredag, visa det neg då så får jag nog lämna gruppen, detta känns ju helt sjukt.

Jag har för mig RFSU inte är så känsliga. De du använde tidigare kanske är känsligare.
  • Jane  Doe
    Illes skrev 2012-11-07 11:33:53 följande:
    Jag har vart gravid innan detta förrut -(slutade tyvärr i v 9). Den gången mådde jag fruktansvärt illa och då lärde jag mig ett tips. Att koka upp vatten med hela bitar av ingefära i. Sedan sila bort och dricka som te, det hjälpte faktiskt mig rätt bra. Ibland hällde jag i citron för smakens skull. Denna gång är jag fortfarande så tidigt så illamåendet har inte ritkigt satt igång ännu, men lite molande sådär känner jag på morgonen. Ringde och bokade in mig på inskrivningen idag. Nämnde då att jag snart åker utomlands i två veckor, Barnmorskan rekomenderade mig att genast boka en  tidig ultraljudstid för att se till att graviditeten verkligen satt sig. Förstår att det är för att vara på den säkra sidan men usch så orolig jag blev! :( Någon annan som åkt flyg tidigt i graviditeten?

Jag flög med 4 mellanlandningar samma dag som ägget fäste (nidblödning) och hittills stannar lill*en kvar.
Svar på tråden - bf juli 2013 -