• Anonym

Behöver råd/tips ang. boende tvist

Anonym (Viljestark mamma) skrev 2012-10-18 19:11:58 följande:
    Jag flyttade för att jag behövde komma ifrån barnets pappa så fort jag bara kunde. Det var enbart exets lägenhet  som vi bodde i. Det gick inte att få en annan bostad än den jag är i nu då min ekonomi som sagt är väldigt begränsad. så nu är jag här jag är och undrar hur jag ska gå till väga för att få hit min dotter. 
     Anledningen till att vi hamnade i tingsrätten var för att exet inte gick med på att dottern skulle bo med mig. Samarbetssamtal har vi varit på  men detta avslutades då utredningen påbörjade.  

Menar du att det inte fanns något boende  som ligger närmare än 48 mil från pappan?

Har du arbete?
  • Anonym
    Anonym (Viljestark mamma) skrev 2012-10-19 14:59:35 följande:
    Tack för ditt svar "fröken kan själv". Jag är medveten om att det blir svårt men jag tror inte det är en omöjlighet att få hit min dotter.

Så om nån annan vill bidra med lite pepp eller tips o råd så skulle jag vara jätte tacksam. =)
    Varför skulle pappan låta henne flytta till dig menar du?

Att vinna en tvist i tingsrätten tror jag kan bli väldigt svårt om pappan inte misshandlar barnet eller är missbrukare.

Var finns flickans kontaktnät i övrigt?
  • Anonym

Rätten dömer sällan till MER umgänge än det är när msn går in i tvisten speciellt när ni bor så långt från varandra, hon är inskolad och har sitt sociala liv i staden pappan bor. Men menar du på allvar att det inte fanns nån stad där det fanns en lägenhet du hade råd med närmre än nästan 50 mil??? Ledsen men det låter väldigt otroligt!

Svar på tråden Behöver råd/tips ang. boende tvist