Inlägg från: KimPossible |Visa alla inlägg
  • KimPossible

Inbjudan till begravning

Handlar det om människor som inte vet att någon gått bort, eller är det bara att ni vill försäkra er om att de vet att de är välkomna på begravningen och vill visa att ni väldigt gärna ser att de är där?

• KimPossible
    Nussen skrev 2012-10-18 00:17:12 följande:
    det handlar om människor som inte vet. och varför vi inte sätter ut en annons innan är för att det är vissa som vi inte vill ha där, eller som min pappa inte skulle vilja ha där.... det är min pappa som gått bort.
    Beklagar sorgen. Det är mycket bök när någon gått bort, jag vet. Rynkar på näsan
    Kanske kunde ni skriva något i stil med en dödsannons ändå;

"Vår älskade xxxx har till vår stora sorg och saknad nu somnat in/hastigt lämnat oss (använd det som passar bäst).

Du/ni inbjuds härmed, på xxxx egen önskan, till ett sista farväl i Y-stads kyrka den 26/10 kl 13.  Efteråt samlas vi i "valfri plats" för lättare förtäring samt fortsatt tröst och samtal.

Osa senast 19/10 till tel  070 867 xxxxx. Istället för blommor, tänk gärna på "valfri fond".

Med vänlig hälsning / underskrift "
  • KimPossible

Blev kanske lite stelt, det var det jag kom på så här på rak arm. Ni kanske har en mer informell ton med de ni vill bjuda, i så fall är det ju lättare.

Jag tycker inte att det av princip är fel att bjuda in till en begravning, speciellt inte om ni tänkt ha annonsen först efteråt. Inte sällan läser man ju det i annonser, "begravning har ägt rum i enskildhet" och liknande. 

Svar på tråden Inbjudan till begravning