Inbjudan till begravning
Hej!
Jag skulle vilja ha lite tips på hur man kan skriva i inbjudnings korten till en begravning. har googlat jätte mycket men det kommer bara upp tackkort.
Hej!
Jag skulle vilja ha lite tips på hur man kan skriva i inbjudnings korten till en begravning. har googlat jätte mycket men det kommer bara upp tackkort.
Man brukar inte skriva inbjudning till begravning
nä, jag vet att de inte är så vanligt men vi vill göra det, så tips på hur man kan skriva skulle vara bra.
Varför inte ta det i dödsannonsen ?
vi sätter ut den efter begravningen
Handlar det om människor som inte vet att någon gått bort, eller är det bara att ni vill försäkra er om att de vet att de är välkomna på begravningen och vill visa att ni väldigt gärna ser att de är där?
det handlar om människor som inte vet. och varför vi inte sätter ut en annons innan är för att det är vissa som vi inte vill ha där, eller som min pappa inte skulle vilja ha där.... det är min pappa som gått bort.
Varför inte ringa dom berörda personerna i så fall om dom inte ens vet om dödsfallet ! Kan ju inte vara så kul att få veta det via ett inbjudningskort till begravningen ?
ska man skriva som en dödsannons fast som kort? eller ska man ta ett tackkort och göra om det till en inbjudan?
det skulle ta mig en vecka och ringa runt till alla, och jag skulle inte må så bra av det. jag vet inte men jag tycker du är väldigt irriterande, lyckligtjej. har du inget vettigt att komma med så kan du faktiskt sluta vara inne på denna tråd!
Förlåt jag bara undrade ! Tar ju längre tid att skriva så många kort än att ringa ! Men hoppas du får ett svar som du kan skriva utan att såra dom som får det !
Blev kanske lite stelt, det var det jag kom på så här på rak arm. Ni kanske har en mer informell ton med de ni vill bjuda, i så fall är det ju lättare.
Jag tycker inte att det av princip är fel att bjuda in till en begravning, speciellt inte om ni tänkt ha annonsen först efteråt. Inte sällan läser man ju det i annonser, "begravning har ägt rum i enskildhet" och liknande.
lyckligtjej: förlåt det var dumt av mig att skriva så, ber hemskt mycket om ursäkt.
tack kimpossible det var jättebra.
Gå in på vistaprint och gör inbjudningskort. Då kan du få dom helt som du vill med text.
Tex
Vår älskade pappa Xxxxx Xxxxxxx har avlidit.
Vi kommer ta far väl av honom onsdagen 3/11 kl 15:00 i kapellet.
Ev klädsel om ni inte vill att det ska vara svart.
Hälsningar Nussen, Knussen och Busen med familjer.
skulle följa med en vän som stöd till en begravning, men jag kan det inte något mer. Vad kan man skriva sen åt vännen? (som redan vet om att jag inte kan komma) lycka till känns ju fel, och beklagat sorgen har jag gjort.
Jo det jag har funderat på, tänker på dig idag.. eller något liknande, blir väl att köra på det, men om någon annan har mer tips så posta gärna!
Det där var ju perfekt, kör väl på det, tusen tack.