• Anonym

Pappan "rätt" till sitt barn?

Anonym (???) skrev 2012-10-17 12:40:50 följande:
    Ang soc så är jag osäker på om de vet om att pappan ens finns med i bilden. Barnet säger nämligen att mamman inte vill ha med pappan att göra och att de lever ett nytt liv nu (troligen bitter för att han träffade mig, dock efter de bestämt sig för att skiljas). Pappan har valt att inte lägga sig i eftersom han dels inte finns på plats och dels så skadar det barnet mer än gör nytta. Han är förstås dock orolig för sitt barn och vill det bästa för barnet. Klart det finns bra skolor och sociala nätverk här också, inte sämre än hos mamman i alla fall, men det är ju en omställning att flytta till ett annat land, så jag kan förstå soc om de väljer att familjehemsplacera än att försöka få till en flytt utomlands för barnet.
    Vilket land bor ni i? menar Norge, Tyskland eller Usa är 2 helt olika skillnader.. Engelska kan de flesta barnen tidigt och Norska är inte helt annorlunda heller, Tyska däremot eller andra länder är svårare. Men säg findland där pratar många svenska.. men bara för det är ett annat land så betyder det inget egentligen. barn snappar upp språket snabbt och kolla på alla invandrar barn i sverige, de lär sig snabbt och då sägs svenska vara ett utav de svårare språk att lära sig.
Svar på tråden Pappan "rätt" till sitt barn?