fiori84 skrev 2012-10-16 16:00:36 följande:
Dom kunde inte avgöra hennes begåvingsnivå då det var svårt att genomföra det vilket är vanligt med så små barn, så dom ska testa henne igen lite senare. Aspbergers är det inte utan det är just austism hon har. hennes tal har inte kommit igång (endast några få ord har för 2 månader sen börjat dyka upp), hon förstår det mesta vi säger till henne, följer dom flesta anvisningarna oftast, pekar på det hon vill, säger till när hon har gjort nummer två i blöjan, reagerar när man ropar på henne, säger hej och hejdå. Hennes största svårigheter är kommunikationen, talet, samspelet, fokus och hon har lite för dåligt ögonkontakt även om hon ger det ganska ofta så är det ändå ganska flyktigt.
Okej, då förstår jag.
Det finns misstanke om att en liten pojke i släkten (närbesläktad) också kan befinna sig inom skalan.
Om du vill, kan du PM:a mig, vill inte ta allt helt öppet på forumet.
Jag ber dig dock tänka lite gällande kostråden, det finns inget egentligt stöd för dessa. Visst är det många som upplever en skillnad hos sina barn men det kan hänga ihop med att barnen faktiskt är känsliga mot vissa livsmedel. I vilket fall så kan det bli onödigt många konflikter kring maten eftersom autister har väldigt rigida vanor kring just mat.