Inlägg från: Rocktroll |Visa alla inlägg
  • Rocktroll

Ge flaska redan från start.

Av diverse anledningar tror jag att jag ska skippa amningen helt till kommande bebisen men jag brottas så med mitt dåliga samvete. Du som valde att inte amma alls hade du dåligt samvete över det, och gick det i såna fall över? Sen undrar jag lite över praktiska saker. Har man med sig egen flaska och ersättning till bb?

.:: Vilda 090425 och BF 121202 ::. rocktroll.blogg.se
  • Svar på tråden Ge flaska redan från start.
  • Rocktroll
    Tow2Mater skrev 2012-10-16 18:15:23 följande:
    Inget dåligt samvete alls; det finns så många fordelar med flaska!
    Som? Glad Med förra barnet började vi ge flaska vid 3 mån och mat inte så långt efter det så kommer knappt ihåg hur tiden med flaskmatning var.
    lilleskutto skrev 2012-10-16 14:33:32 följande:
    Jag tycker inte du ska ha dåligt samvete för att du väljer att inte amma. Det är upp till var och en hur man vill mata sitt barn.
    Men jag kan nog nästan lova dig att barnmorskorna på BB kommer att försöka övertala dig om att amma, eller åtminstone pumpa bröstmjölk.
    Nu funkade det inte att amma för mig pga olika orsaker så jag fick vackert ge flaska och ersättning men jag fick ju höra massa om att bebisen kommer bli lat och kanske inte alls kommer att vilja ta bröstet senare. Men det struntade jag blankt i för så länge mitt barn är mätt och glad så är jag glad...

Men ta med dig saker till bb och gör som du känner är bäst för dig och ditt barn!
    Ja det om att dom på BB lär vara på en har jag fått höra en del. Min ordinarie BM var sjuk sist så jag fick träffa en annan tjej som precis hade slutat jobba på BB och hon sa att dom är ganska så fanatiska där. Men om jag är helt säker så ska vi klart och tydligt skriva det i min journal så att jag inte blir ifrågasatt. Tänkte först att jag skulle pumpa men jag är inte säker på att min rygg pallar mjölktuttar igen. Så förutom psykiska aspekter som finns så är det även fysiska.

• Rocktroll

Tack tjejer för era stöttande ord Glad det är nog mest pga omgivningens eventuellt dömande kommentarer som jag ändå funderat på att pumpa men nu börjar jag ställa in mig mer och mer på att ge ersättning redan från start. Min man stöttar mig till fullo då han vet hur jag mådde av amningen förra gången så han har sagt att han gärna tar diskussionen på bb om inte jag orkar. Jag är väldigt lättstött och och ännu värre när man är nyförlöst och hormonell så dom hade nog lätt kunnat övertala mig till att försöka amma även om jag egentligen inte vill.

Nu ställer jag in mig på ersättning från start och gör mig beredd på arga amningsförespråkare i omgivningen Flört

Tack för länkarna Kimpossible...ska jag kolla upp Glad

Svar på tråden Ge flaska redan från start.