Tow2Mater skrev 2012-10-16 18:15:23 följande:
Inget dåligt samvete alls; det finns så många fordelar med flaska!
Som?
![Glad Glad](https://www.familjeliv.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Med förra barnet började vi ge flaska vid 3 mån och mat inte så långt efter det så kommer knappt ihåg hur tiden med flaskmatning var.
lilleskutto skrev 2012-10-16 14:33:32 följande:
Jag tycker inte du ska ha dåligt samvete för att du väljer att inte amma. Det är upp till var och en hur man vill mata sitt barn.
Men jag kan nog nästan lova dig att barnmorskorna på BB kommer att försöka övertala dig om att amma, eller åtminstone pumpa bröstmjölk.
Nu funkade det inte att amma för mig pga olika orsaker så jag fick vackert ge flaska och ersättning men jag fick ju höra massa om att bebisen kommer bli lat och kanske inte alls kommer att vilja ta bröstet senare. Men det struntade jag blankt i för så länge mitt barn är mätt och glad så är jag glad...
Men ta med dig saker till bb och gör som du känner är bäst för dig och ditt barn!
Ja det om att dom på BB lär vara på en har jag fått höra en del. Min ordinarie BM var sjuk sist så jag fick träffa en annan tjej som precis hade slutat jobba på BB och hon sa att dom är ganska så fanatiska där. Men om jag är helt säker så ska vi klart och tydligt skriva det i min journal så att jag inte blir ifrågasatt. Tänkte först att jag skulle pumpa men jag är inte säker på att min rygg pallar mjölktuttar igen. Så förutom psykiska aspekter som finns så är det även fysiska.