• Flaminia

LCHF även mot cancer!

Alshain skrev 2012-10-15 17:53:45 följande:
    Ok, jag väntar mig inte massivt medhåll här, det är ett kontroversiellt ämne.

Men Annika är läkare med mångårig erfarenhet av allmänmedicin och har sett det mesta. Hon har fått utstå väldigt väldigt mycket kritik för sitt sätt att våga stå emot myndigheter och stora ekonomiska intressen. Men varför skulle hon ljuga om detta? Det säger sig självt att man inte hittar på något sådant. 

Det kanske finns bättre forum för att diskutera medicinska rön, men eftersom detta har en så stark koppling till just LCHF som diskuteras hett här så väntar jag mig att det finns ett stort antal intresserade. Alla är inte precis lika trångsynta. Våga öppna era sinnen och tro på mer än vad de högavlönade "experterna" säger till er att tro.

Framförallt, har ni ens läst vad hon skriver?

(Inser att jag glömde länken, postar den med!)
    annikadahlqvist.com/2012/10/12/botad-cancer-a.../

Var det inte hon som sa att hon struntade i att gå på cellprovstagning och mammografi eftersom hon inte ansåg att det gör någon större nytta för att förebygga cancer? Det säger ju rätt mycket om hennes seriositet.
  • Flaminia
    Tonårsmamman1 skrev 2012-10-16 08:59:41 följande:
    Menar du att man tänker kritiskt när man köper hem en massa saker med kolhydrater i?

Titta i kundvagen på de som inte äter LCHF, och tala om för mig på vilket sätt de tänker kritiskt, skulle vara kul att veta.

Det där var en väldigt orättvis generalisering om dem som inte äter LCHF. I min kundvagn brukar det oftast finnas frukt och grönsaker, fullkornspasta, kyckling, kalkon, fisk, naturell yoghurt och olika slags ost. Vad är det som är så hemskt med det? 
  • Flaminia
    Toboas skrev 2012-10-16 10:01:43 följande:
    Du fortsätter att uppvisa samma brist på läsförståelse eller så drar du bara väldigt snabba slutsatser när du läser.

Att "inte äta LCHF" kan innebära allt ifrån att fylla kundvagnen med lösgodis till att äta mycket frukt, grönsaker och magert kött (dvs inte High Fat). Att tro att man kan generalisera till hela gruppen är ungefär som att man tror sig veta något om en person bara för att den inte köper skor från Addidas.

Precis! Så kallad medelhavskost, som innefattar både frukt, baljväxter, pasta och ris och potatis, anses ju knappast vara ohälsosam, tvärtom.
Svar på tråden LCHF även mot cancer!