Inlägg från: Luella |Visa alla inlägg
  • Luella

sonen slåss

Fokusera istället på varför han slåss. Vill han ha uppmärksamhet? Får han mycket uppmärksamhet när han slåss och bråkar?

Jag har kommit halvvägs i boken "Fem gånger mer kärlek" av Martin Forster. Superbra bok som jag verkligen kan rekommendera. Man börjar tänka på ett annat sätt än att bara straffa. Man vill ju trots allt ha en fin relation till sitt barn och se till att barnet får både bra självkänsla och självförtroende.

Kram

• Luella
    Höstbebis2010 skrev 2012-10-20 20:06:00 följande:
    Det är bara det att det kommer i vilket läge som helst. Vi kan sitta och ha det supermysigt och han helt plötsligt slår till, vi kan sitta och leka nått kul och helt  plötsligt  så slår han. Att det kan komma när han vill ha uppmärksamhet känner jag är en sak, även fast det absolut inte är ok, men att det kommer precis när som gör mig tokig.
    Jag förstår. Men det jag menade var att tänka mer långsiktigt och på en högre nivå. Inte varför han slogs just den och den gången utan generellt, varför slåss han öht. Boken är jättebra och har fått mig att tänka lite mer.
Svar på tråden sonen slåss