Inlägg från: Fille88 |Visa alla inlägg
  • Fille88

Ska vi återinföra dödstraff i Sverige?

Ja som rubriken lyder, ska vi återinföra dödstraff eller inte? Frågar du mig så säger jag direkt ja till dödstraff till enbart vissa grova brott. 

Motivera gärna ert svar!!!    

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-14 02:19
    Ursäkta min långa frånvaro hörni, har varit lite borta men är tillbaka nu.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska vi återinföra dödstraff i Sverige?
  • Fille88
    SweeneyTodd skrev 2012-10-13 01:15:28 följande:
    Dödstraff skulle inte minska våldtäkter. Dödstraff avskräcker inte! Dödstraff minskar inte brott!

Asså du har rätt dödsstraff kanske inte minskar brotten, men vi vet ju båda att straffet kan avskräcka. Så på ett och ett annat sätt är det bra med dödsstraff
  • Fille88

Väldigt trevligt att få höra alla eran åsikter angående detta..

Husomhelst så tkr ja att vi bör ha dödstraff dels för att straffen i Sverige är för mesiga och dels så vet jag att man skulle slå skräck på gärningsmännen.  

• Fille88
    MrC skrev 2012-10-13 01:31:13 följande:
    Människor som vill införa dödsstraff står jääävligt långt ner på min lista.

Tråkigt och höra,,,, berätta gärna vrf:)
  • Fille88
    Anova skrev 2012-10-13 01:54:48 följande:

Avskräcker straffen personerna i USA?

Kanske inte i Usa , men kolla på Kina så får du se!;)
  • Fille88
    AllraFörstaGången skrev 2012-10-13 02:25:50 följande:
    Såg nyss i expressen om mamman som misshandlade sin 2åriga dotter + limmade hennes händer fast i väggen pga att hon var dålig på att potträna hon fick 99års fängelse. såå jävla rätt!! brottstraffen MÅSTE höjas i sverige! ett sånt straff i sverige hade legat på 15år kanske.. herreguud

*Helt rätt , hade detta hänt här i Sverige så hade hon kanske fått minst 8 års fängelse -.-
  • Fille88
    Ramborg skrev 2012-10-13 08:06:19 följande:
    Dödsstraff är barbariskt och ociviliserat.

Den som inte kan skapa ett liv har inte rätt att ta det från någon annan. Detta gäller även staten.

Och så finns ju alltid risken att en oskyldig blir dömd. Detta är egentligen det enda argument emot dödsstraff som behövs, förutom de principiella och filosofiska ovan.

Fast nu h¨åller jag inte med här,, om en människa ( som i  breiviks fall) helt utan anledning väljer att massmörda ett gäng andra människor så tycker jag att han/hon borde dömas till döden. Vad det gäller breivik så anser jag likadant, han bör avrättas med detsamma, sjuk är han ju inte så han bör dödas för vad han har gjort.
  • Fille88
    Virriga Vera skrev 2012-10-13 15:36:01 följande:
    På samma sätt som i USA?

Det är ju sant att brotten i Usa inte minskat men däremot , så tror jag ja att man kan avskräcka flera  från att göra samma grej.  Sen så tkr jag såhära, om en person vi tar breivik som exempel , han massmördade ju minst 30 ungdomar UTAN någon som helst anledning, tycker du att det är rätt? NEJ, tänk bara på hur föräldrarna mår nu, han valde att avsluta folks liv utan anledning, döda honom vet jag. P.s óm jag ska vara riktigt ärlig så tror jag inte att breivik heller kommer leva länge till, jag menar,, om någon inte försöker mörda han i fängelset så lär ju någon göra det när han kommer ut.
Svar på tråden Ska vi återinföra dödstraff i Sverige?