Inlägg från: maaammaaa |Visa alla inlägg
  • maaammaaa

Ska vi återinföra dödstraff i Sverige?

Övervakat Tråkigt, tungt, smutsigt straffarbete med väldigt låg lön Jatack.

Livstidsfängelse med gratis gym, gratis underhållning, gratis mat, gratis städning, gratis boende och gratis sjukvård Nej. Fängelsevistelse ska inte vara trevligt.

Dödsstraff eller tortyr Nej.

• maaammaaa

Jag tycker att vissa förtjänar dödsstraff tex en viss typ som börjar på Br och Hit men jag tycker inte man ska sänka sig till en mördares grad även om det kanske vore praktiskt och ekonomiskt. Livet är värt att försvara men någon nytta tycker jag man ska ha av de som sitter inne.

• maaammaaa

Jag har besökt fängelser i Tyskland och I Sverige i yrket och kan säga att jag hade hellre suttit på kåken än varit en hemlös missbrukare om man tänker helt ur bekvämlighetssynpunkt. Hade jag varit hemlös missbrukare, inte tillräckligt psykisk sjuk för att få komma in på psyket och så svårt handikapad att jag sannolikt inte får jobb i framtiden kan jag tänka mig att anmäla mig som skurk för något brott jag inte begått bara för att få bli ompysslad vintertid åtminstone. Hade jag däremot tvingats till grovjobb på fängelset hade det sporrat mig att bli friskare.

• maaammaaa

Så om man vägrar arbeta och bara slåss får man väl sitta och sticka yllestrumpor i en isolerad varm cell? Nu var det någon som frågade mig om jag besökt fängelser och jag svarade på det. Vill du som vägarbetare ha andra (fängelsekunder) som gör grovjobbet och du själv avancera till huvudman eller tycker du det är bättre att de studerar till att bli din huvudman?

• maaammaaa

Shack matt! Så jag får svårt att klara mig ekonomiskt om jag har barn, sambo och studerar ekonomi men om jag studerar ekonomi eller juridik i fängelset och har en tuff image samt sitter och konspirerar med bedragare och diskuterar kryphål i lagen så kan jag bli en duktig egenföretagare och skattesmitare till advokat.

• maaammaaa

Så länge man kan sjunga finns det hopp. Har man nån att träna kampsport med på någon avdelning är det också helt schysst. Fast sjunga kan man ju göra på en parkbänk mitt i vinternatten också utan vare sig kycklingben eller värmande kylskåp.

• maaammaaa

Jag gillar att dansa bland rosenbuskarna så knappast hamnar jag på isoleringen, dessutom kan jag spela psyksjuk, då får man också gratis gym.

Svar på tråden Ska vi återinföra dödstraff i Sverige?