Ska vi återinföra dödstraff i Sverige?
Nej, känns helt jävla stenålder att göra något sånt.
Däremot utvisa kriminella utländska medborgare vid upprepade grova brott, utan fängelse tid, köp en biljett och skicka iväg dom med en gång efter rättegången!
Sen att livstid, fan skall vara livstid OCH att det skall krävas nått så inihelvete för att det skall övervägas att släppa ut någon som fått livstid igen. Även om man inte har hel livstid så skall de fan sitta inne, länge!
Och inte tusan skall de ha massa specialkost, billigaste möjlig mat med bra näringsvärde, inget extra. Är man dödligt allergisk så skall man såklart få mat man kan äta, men som sagt inget utöver vad som behövs för att överleva typ.
Däremot tror jag på den här nya iden som är under förslag om att de som får psykvård, skall sitta sina straff när de friskhets förklaras, de skall inte komma undan med bara vård. Får de tre år så skall de sitta tre år efter att vården bestämt att de är kapabla till det.
OCH så tycker jag våldsbrott skall straffas hårdare än ekonomibrott mot staten gör. Pengar är materiellt, grova våldsbrott mot andra levande människor skall bestraffas, hårt. Och man borde få livstid för pedofilbrott, för det påverkar många gånger resten av livet för offret, så enligt min logik är det inte mer än rätt att pedofilen också blir påverkad under resten av sitt liv!