• Anonym

Hjälp, Råd tack...

Hur lätt är de att kunna få ensamrätt efter 4år.?

Vad ska man ha för historia eller negativa saker om den andra för att man ska få ensamvårdnad. eller kan man få de bara sådär på andra hrunder?  

• Svar på tråden Hjälp, Råd tack...
  • Anonym
    Pillar skrev 2012-10-10 21:15:45 följande:
    I dag är det väldigt svårt att få ensam vårdnad och det krävs väldigt allvarliga händelser !! Men du kan få barnet att bo hos dig och barnet kan vara varannan helg hos pappan då ska du och andra kunna bevisa att han ej är lämpligt för dit barn .. Du kan få hjälp av en advokat och har du låg inkomst kan du få rättshjälp alltså billigare på advokat kostnaden .. Vinner du får ditt barns pappa betala allt men om han skaffar advokat och kan använda saker mot dig kan du lika gärna förlora och träffa ditt barn sällan och betala alla hans kostnader gör advokat + dina. Om du vill ha hela vårdnaden krävs kanske drog påverkningar och misshandel mot dig framför barnet her inte barnet mat osv .. Men gemensam vårdnad bara att barnet bor med dig .. Gick igenom detta för 4 månader sen .. Lycka till !!

oki. då har jag ingen schans. f...:(
  • Anonym

Det beror helt på.
    Min mamma fick ensam vårdnad av den anledningen att mina föräldrar flyttade isär och pappa flyttade 20 mil här ifrån. Det hade inget med pappa att göra men det va det mest smidiga när man skulle skriva på alla papper ifrån skolan, om man skulle flytta och vid till exempel pass ansökan.

Tänker den andra parten bestrida det?
    Då kan det bli svårt, krävs då väldigt mycket för att dom ska ge dig egen vårdnad.  

• Anonym
    Anonym skrev 2012-10-10 21:19:19 följande:

oki. då har jag ingen schans. f...:(
    får man lov att fråga ungefär vad den andra parten har gjort? Inga detaljerade detaljer mer så man kan förstå.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-10 21:22:28 följande:
    Det beror helt på.
    Min mamma fick ensam vårdnad av den anledningen att mina föräldrar flyttade isär och pappa flyttade 20 mil här ifrån. Det hade inget med pappa att göra men det va det mest smidiga när man skulle skriva på alla papper ifrån skolan, om man skulle flytta och vid till exempel pass ansökan.

Tänker den andra parten bestrida det?
    Då kan det bli svårt, krävs då väldigt mycket för att dom ska ge dig egen vårdnad.  

de lär han nog göra och advokat har han redan som han har använt en gång. men han och hans nya tjej är nog inte medvetna om de men de förstör för mig, så jag har blivit psykisktsjuk och nu är jag nära på att ge bort min dotter till han eller till mormor för att de ska sluta bråka med mig och jag kan bli hel igen. antingen får man tänka på dottern eller så får man tänka på sig själv. men jag är rädd att om jag inte blir bra snart att de kommer ut över dotten.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-10 21:27:53 följande:

de lär han nog göra och advokat har han redan som han har använt en gång. men han och hans nya tjej är nog inte medvetna om de men de förstör för mig, så jag har blivit psykisktsjuk och nu är jag nära på att ge bort min dotter till han eller till mormor för att de ska sluta bråka med mig och jag kan bli hel igen. antingen får man tänka på dottern eller så får man tänka på sig själv. men jag är rädd att om jag inte blir bra snart att de kommer ut över dotten.
    Men om dom inte är medvetna att dom förstör för dig så försök prata med dom. Försök lösa saker så gott det går. Hans flickvän behöver inte vara med när ni träffas. 
    Vad är det som gör att det inte funkar nu då? 
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-10 21:25:02 följande:
    får man lov att fråga ungefär vad den andra parten har gjort? Inga detaljerade detaljer mer så man kan förstå.

han har en tjej som styr han med hjärnhand. han har blivit en mes.

när de är hans helg kan man aldrig vara säke på om han kan ha henne. ringer dagen innan och ljuger ihop något. allt som jag planerat för den helgen blir förstört. kan ej vara tillgänglig för jobb.  jag blir arg och frustrerad varje gång då de händer väldigt ofta. de tar all min energi

nu har de kommit fram att de särbehandlar min dotter och tjejens son. Min dotter sover tydligen på golvet. hans tjej säger att min dotter är en kille och att hon inte är fin i sitt korta hår. pratar skit om mig inför henne. Allt detta har hon sagt till mig själv.   

man blir bara så frustrerad när man hör sådant. jag klarar inte av att sitta på pass om han ska ha henne eller ej och de är de som gör mig knäpp och de har gott för långt, att jag vill lämna bort dottern för att jag ska få lugn och ro. men de är inte rätt iheller  
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-10 21:31:30 följande:
    Men om dom inte är medvetna att dom förstör för dig så försök prata med dom. Försök lösa saker så gott det går. Hans flickvän behöver inte vara med när ni träffas. 
    Vad är det som gör att det inte funkar nu då? 

de går inte att prata med han. för han ljuger hella tiden och han lyssnar bara med halva örat. han har sett mig väldigt arg och ledsen och besviken. när vi har försökt prata med medlare. men de rör han inte i ryggen. hans tjej har agg mot mig för hon är så himla svartsjuk på allt och alla.

de som irriterar en är att han är inte de som vi en gång i tiden lärde känna. de han säger är inte hans ord. utan de som hans tjej skulle tucka vara bra atta han sa.   

när de är hans helg kan man aldrig vara säke på om han kan ha henne. ringer dagen innan och ljuger ihop något. allt som jag planerat för den helgen blir förstört. kan ej vara tillgänglig för jobb.  jag blir arg och frustrerad varje gång då de händer väldigt ofta. de tar all min energi

nu har de kommit fram att de särbehandlar min dotter och tjejens son. Min dotter sover tydligen på golvet. hans tjej säger att min dotter är en kille och att hon inte är fin i sitt korta hår. pratar skit om mig inför henne. Allt detta har hon sagt till mig själv.   dock bara 4år. men jag läger inga ord i munnen på henne. hon har själv sagt de och då frågar jag igen jasså är de så. och så upprepar hon. 

man blir bara så frustrerad när man hör sådant. jag klarar inte av att sitta på pass om han ska ha henne eller ej och de är de som gör mig knäpp och de har gott för långt, att jag vill lämna bort dottern för att jag ska få lugn och ro. men de är inte rätt iheller 
  • Anonym

Vårdnadsförhandlingar ska väl se till barnets behov och det bästa för barnet. Brukar väl numera vara så att de så långt det går försöker möjliggöra gemensam vårdnad och vv. Eftersom barnet har rätt till båda sina föräldrar, oavsett vad dessa tycker om varandra..

• Anonym
    Anonym skrev 2012-10-10 21:41:38 följande:

de går inte att prata med han. för han ljuger hella tiden och han lyssnar bara med halva örat. han har sett mig väldigt arg och ledsen och besviken. när vi har försökt prata med medlare. men de rör han inte i ryggen. hans tjej har agg mot mig för hon är så himla svartsjuk på allt och alla.

de som irriterar en är att han är inte de som vi en gång i tiden lärde känna. de han säger är inte hans ord. utan de som hans tjej skulle tucka vara bra atta han sa.   

när de är hans helg kan man aldrig vara säke på om han kan ha henne. ringer dagen innan och ljuger ihop något. allt som jag planerat för den helgen blir förstört. kan ej vara tillgänglig för jobb.  jag blir arg och frustrerad varje gång då de händer väldigt ofta. de tar all min energi

nu har de kommit fram att de särbehandlar min dotter och tjejens son. Min dotter sover tydligen på golvet. hans tjej säger att min dotter är en kille och att hon inte är fin i sitt korta hår. pratar skit om mig inför henne. Allt detta har hon sagt till mig själv.   dock bara 4år. men jag läger inga ord i munnen på henne. hon har själv sagt de och då frågar jag igen jasså är de så. och så upprepar hon. 

man blir bara så frustrerad när man hör sådant. jag klarar inte av att sitta på pass om han ska ha henne eller ej och de är de som gör mig knäpp och de har gott för långt, att jag vill lämna bort dottern för att jag ska få lugn och ro. men de är inte rätt iheller 
    Om jag inte är helt ute och cyklar kan du nog ta kontakt med socialstyrelsen och be dom sätta upp ett möte med dig och pappan till barnet. Gå igenom vilka tider som barnet ska vara hos respektive och den helgen han inte kan så får HAN fixa barnvakt. Och om dessa regler bryts allt för ofta kan du alltid kontakta en advokat ( oftast kostnadsfritt vid rådgivning ) och förklara situationen och se om det är lönt för dig att änns dra upp det i rätten. 
  • Anonym
    Meland skrev 2012-10-10 21:43:51 följande:
    Det du berättar tror jag räcker för att användas i rätten mot honom
    oki. jag tror på de dottern säger och allt som man har hört och sett. henne pappa är så dum att han vräker ur sig hur han har de. men gör inget åt de. då till mina föräldrar när de pratas vid. då han och jag ej kan prata

men hur ska man kunna kolla upp fakta. man vill ju inte stupa på målinjen och mista henne. men jag tror på min dotter och är så ledsen på hennes bekostnad att hon inte har de bra om så är fallet.

hur hittar man en bra advokat?
    hur fixar man de pengamessigt?  
  • Anonym

Vårdnaden har inget med umgänget att göra. Utifrån det du skriver kommer det inte hjälpa dig något nämnvärt att få ensam vårdnad. Vårdnaden handlar om vem som får skriva på papper om t.ex. dagisplats o.dyl., men du kommer fortfarande inte kunna kontrollera umgänget.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-10-10 21:53:23 följande:
    oki. jag tror på de dottern säger och allt som man har hört och sett. henne pappa är så dum att han vräker ur sig hur han har de. men gör inget åt de. då till mina föräldrar när de pratas vid. då han och jag ej kan prata

men hur ska man kunna kolla upp fakta. man vill ju inte stupa på målinjen och mista henne. men jag tror på min dotter och är så ledsen på hennes bekostnad att hon inte har de bra om så är fallet.

hur hittar man en bra advokat?
    hur fixar man de pengamessigt?  
    Där borde vara någon lokal advokat i din kommun. Kontakta en advokatfirma har dom ingen som är inpetad på  just det ämnet känner dom säkert till något.
    Som sagt man får oftast kostnadsfri rådgivning och då kan du även kolla hur man kan göra med betalningen 
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-10 21:51:39 följande:
    Om jag inte är helt ute och cyklar kan du nog ta kontakt med socialstyrelsen och be dom sätta upp ett möte med dig och pappan till barnet. Gå igenom vilka tider som barnet ska vara hos respektive och den helgen han inte kan så får HAN fixa barnvakt. Och om dessa regler bryts allt för ofta kan du alltid kontakta en advokat ( oftast kostnadsfritt vid rådgivning ) och förklara situationen och se om det är lönt för dig att änns dra upp det i rätten. 
    Han hämtar och lämnar på dagis och de funkar då han kan ha henne. men sen när han inte kan ha henne så ringer han till mina föräldrar och ljuger ihop något och så får vi ha henne.  vi har haft skriftliga avtal som vi har varit överens om. men de har inte funkat iheller. så här har jag haft de i över två år

Jag kommer inte klara av att träffa han. för vi kommer inte komma övens för jag vet att de inte är han som pratar. för han har sin tjej i bakhuvudet,

men om man fixar ett sådnat möte. kan man inte gå en och en och berätta hur man skulle vilja ha de och sen skiver de ner vad de tror är bäst och kompromissar och så får man följa de...     
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-10 21:56:19 följande:
    Där borde vara någon lokal advokat i din kommun. Kontakta en advokatfirma har dom ingen som är inpetad på  just det ämnet känner dom säkert till något.
    Som sagt man får oftast kostnadsfri rådgivning och då kan du även kolla hur man kan göra med betalningen 

oki. tack
Svar på tråden Hjälp, Råd tack...