Hjälp, Råd tack...
Hur lätt är de att kunna få ensamrätt efter 4år.?
Vad ska man ha för historia eller negativa saker om den andra för att man ska få ensamvårdnad. eller kan man få de bara sådär på andra hrunder?
Hur lätt är de att kunna få ensamrätt efter 4år.?
Vad ska man ha för historia eller negativa saker om den andra för att man ska få ensamvårdnad. eller kan man få de bara sådär på andra hrunder?
I dag är det väldigt svårt att få ensam vårdnad och det krävs väldigt allvarliga händelser !! Men du kan få barnet att bo hos dig och barnet kan vara varannan helg hos pappan då ska du och andra kunna bevisa att han ej är lämpligt för dit barn .. Du kan få hjälp av en advokat och har du låg inkomst kan du få rättshjälp alltså billigare på advokat kostnaden .. Vinner du får ditt barns pappa betala allt men om han skaffar advokat och kan använda saker mot dig kan du lika gärna förlora och träffa ditt barn sällan och betala alla hans kostnader gör advokat + dina. Om du vill ha hela vårdnaden krävs kanske drog påverkningar och misshandel mot dig framför barnet her inte barnet mat osv .. Men gemensam vårdnad bara att barnet bor med dig .. Gick igenom detta för 4 månader sen .. Lycka till !!
Det beror helt på.
Min mamma fick ensam vårdnad av den anledningen att mina föräldrar flyttade isär och pappa flyttade 20 mil här ifrån. Det hade inget med pappa att göra men det va det mest smidiga när man skulle skriva på alla papper ifrån skolan, om man skulle flytta och vid till exempel pass ansökan.
Tänker den andra parten bestrida det?
Då kan det bli svårt, krävs då väldigt mycket för att dom ska ge dig egen vårdnad.
Det du berättar tror jag räcker för att användas i rätten mot honom
Vårdnadsförhandlingar ska väl se till barnets behov och det bästa för barnet. Brukar väl numera vara så att de så långt det går försöker möjliggöra gemensam vårdnad och vv. Eftersom barnet har rätt till båda sina föräldrar, oavsett vad dessa tycker om varandra..
Vårdnaden har inget med umgänget att göra. Utifrån det du skriver kommer det inte hjälpa dig något nämnvärt att få ensam vårdnad. Vårdnaden handlar om vem som får skriva på papper om t.ex. dagisplats o.dyl., men du kommer fortfarande inte kunna kontrollera umgänget.