• La Lola

Ung mamma utan ekonomisk hjälp från samhället

MammaEmelie91 skrev 2012-10-10 11:29:46 följande:
    Din killes lön borde ni väl kunna klara er på?

Vi är en 3barnsfamilj & klarar oss på min sambos lön. Och givetvis barnbidragen, fp o ett underhållsbidrag. Vi får dessutom över varje månad, trots att jag köper kläder hejvilt.

Hur kan du ens jämföra så med Ts?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • La Lola
    Ruggugglan skrev 2012-10-10 11:43:02 följande:
    Vilka arbetsgivare vill ha någon som är gravid?
    Ganska många skulle jag tro.
  • La Lola
    Dr Mupp skrev 2012-10-12 01:45:13 följande:
    Jo eftersom han uppenabrligen tjänar så pass att de hamnar över socnorm så är det just så enkelt. Hade han tjänat så lite så de hamnade under socnorm så hade de ju fått socialbidrag.
    Fast...det var ju Ts som gick till soc. Killen är ju inte ens medsökande så då tror inte jag att de ens har räknat på hans lön....
  • La Lola
    Tirem skrev 2012-10-12 08:01:52 följande:

Fast de bor ju tillsammans därför räknas DERAS ekonomi...
    Han är inte skriven där står det ju.
  • La Lola
    Tirem skrev 2012-10-12 08:13:30 följande:

Men Ts skriver att han bor där! Om han nu bor där så fuskar de om de inte uppger det för sociala..
    Ja men han är fortfarande inte skriven där.....o hon uppgav ju tydligen att han bor där....
    Men eftersom hon gick dit själv så är han ju inte medsökande hursomhelst. Och då har de kanske inte räknat helt korrekt tänker jag. Den som Ts träffade kanske bara sa att han ska försörja henne men det kan vi ju bara spekulera i.
  • La Lola
    Tirem skrev 2012-10-12 08:21:49 följande:

Men om man bor tillsammans så är man betalningsskyldiga för varandra enligt soc! Att han sedan inte är skriven där spelar mindes roll, dock ska han skriva sig där han tillbringar sin tid. Att inte skriva sig på samma adress för att plocka ut bidrag är fusk.
    Men fortfarande så var han inte medsökande.
    Går de dit båda två får de kanske hjälp.
  • La Lola
    Tirem skrev 2012-10-12 08:30:27 följande:

Ja, så kan det vara... Eftersom hon inte är ensamstående utan faktiskt sambo så kan ju inte sociala hjälpa dem innan de ansöker tillsammans som de ska göra!
    Precis.
Svar på tråden Ung mamma utan ekonomisk hjälp från samhället